Avatar billede youghurt Nybegynder
03. januar 2008 - 12:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Private Void Class - Eksempler?

Hey knejter/knejtinder. :)

Jeg er OVERHOVEDET ik en haj til noget der bare minder en smule om Private eller Public Void Class'. Men sidder med en trickie opgave, som måske er for svær at skrive sig ud af? :S

Jeg har en button i et aspx dokument, med en ID refererende til et .CS dokument som selvfølgelig indeholder alle de vigtige koder.

Først har jeg en:

private void InitializeComponent()
    {
                orderInfo.OnSave += new EntityFormEventHandler(OrderSave_Click);
        orderInfo.OnCancel += new EntityFormEventHandler(OrderCancel_Click);
        orderInfo.ButtonSaveText = GetMessage("Button.Continue");
        orderInfo.ButtonCancelText = GetMessage("Button.Back");
                btnEfterkrav.ServerClick += new EventHandler(Efterkrav_Click);

Og så har jeg en:

    private void Efterkrav_Click(object sender, EventArgs e)
    {
        orderInfo.SaveEntity();
    }

Problemet er så at ovenstående "Efterkrav_Click" skal sendes videre til en anden side, end den, den sendes til nu.!

1. Hvordan laver jeg f.eks bare en url i min void, og hopper udenom alt det SaveEntity fis? - Og nej, har prøvet mig med en System.Diagnostics.Process.Start("www.XXX.dk"); f.eks., men den åbner bare et nyt vindue. Og jeg vil jo gerne have at den redirect'er siden til det jeg siger den skal, i SAMME vindue?.

2. Hvis det ka laves, er det så muligt stadig at gemme variablerne? Altså med det SaveEntity f.eks.? For vil gerne have informationerne med i sidste ende.!

Håber i ka følge mig?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. januar 2008 - 12:31 #1
Gem ting mellem sider i sessions-variabler

Gå til en ny side med

  Response.Redirect("nyside.aspx");
  Response.End();
Avatar billede youghurt Nybegynder
03. januar 2008 - 14:27 #2
Ja sove det må jeg vist hellere, når jeg ik engang selv kunne huske Response..! :S
Og ka se at jeg ik ka bruge sessions, pga. sidens opbygning.! Men ellers tak for forslaget. Smid et svar, så ska du få lidt point for din indsats.. ;)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. januar 2008 - 15:01 #3
Jeg samler slet ikke på point, tak. Hvorfor kan du ikke bruge session-variabler?
Avatar billede youghurt Nybegynder
03. januar 2008 - 15:13 #4
Okay! :)
Jamen ka også godt være at jeg kan? Ved bare ik hvor jeg ska starte, for det er en KÆMPE solution jeg sidder med.. Der er sindsyg mange løse ender.. :S
Ved godt at det er meget at spørge om, men ka du lave et lille og hurtigt eksempel eller forklaring på en sessionsvariable? Eventuelt i sammenhæng med ovenstående? For jeg ka da slet ik få mit hovede til at virke lige nu..? :S - Nytårslack...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. januar 2008 - 16:00 #5
Jeg kan nok ikke gå i detaljer. Men grundlæggende skal du bare gemme noget, lige inden du hopper:

  Session["guldfisk"]="appelsinmarmelade";
  Response.Redirect("nyside.aspx");
  Response.End();

og så bruge Session["guldfisk"] på nyside.aspx. Men virkeligheden kan sagtens være mere kompliceret...
Avatar billede youghurt Nybegynder
04. januar 2008 - 14:00 #6
I see your point.
Og ja, den er lidt mere kompliceret at udføre i min solution. Men du har givet mig nogle gode ideer.. Tak ska du ha.. ;)

Godt nytår...