Avatar billede bgo Nybegynder
01. januar 2008 - 16:05 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Anden port udefra

Jeg har IIS installeret på port 80 og Apache på port 8080. Mit mål er at skifte fra IIS til Apache, og dermed også skifte porte på de to, men i mellemtiden er der en transition-periode. Begge dele fungerer fint lokalt, men jeg kan kun få fat i IIS'eren udefra (via www.domain.dk). Prøver jeg at få fat i Apache (via www.domain.dk:8080) kan siden ikke vises.

Hvordan får jeg www.domain.dk:8080 til at virke?
Avatar billede arne_v Ekspert
01. januar 2008 - 16:07 #1
Åbner op i router og/eller firewall ?
Avatar billede bgo Nybegynder
01. januar 2008 - 18:34 #2
mente også jeg havde åbnet op i router, men var ikke klar over at det skulle gøres i firewall også, i og med der allerede var åbnet for http. Det fik jeg så også gjort. Det gav ingen ændring.

Men, jeg kom til at tænke på opsætningen af Apache, som jeg jo altså stadig er ved at lære. Der var noget med noget allow og deny - så jeg lavede en ekstra directory "tag", hvor jeg angav at til dén folder jeg laver tsten på, skulle der være allow from all. SÅ kom jeg igennem, i al fald så langt at jeg kan få en 403 fra serveren.

Så nu er vi ude i noget permissions, som egentlig kræver en ny tråd, hvilket jeg så vil lave.

Smider du et svar, så er halvdelen af pointene dine :)
Avatar billede arne_v Ekspert
01. januar 2008 - 18:50 #3
ok
Avatar billede bgo Nybegynder
01. januar 2008 - 21:01 #4
tak :)