Avatar billede jomi Nybegynder
31. december 2007 - 10:50 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Ny laserprinter eller tromleskift?

Jeg har i 5-7 år anvendt en Laserprinter Brother HL-1030 og den har fint opfyldt mit behov. Selv efter sidste tonerskift er sort ikke længere sort men noget gråligt, hvilket betyder at f.eks. tynde linier ikke længere gengives klart.
Vil det hjælpe at skifte tromlen? Der er i tidens løb printet ca. 10.000 sider gætter jeg.
Kan det bedre svare sig at købe en ny printer?
Hvad skal man i så fald vælge?
Jeg har ikke behov for farveudskrifter.
Avatar billede jomi Nybegynder
31. december 2007 - 10:53 #1
Ville det evt. være en idé at købe en kombineret scanner, kopimaskine og printer? Får man mere kvalitet for pengene ved at nøjes med en ren printer?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. december 2007 - 11:00 #2
Man skal passe på med at bruge for mange penge på at reparere gammelt udstyr - skift af en tromle løber vist op i det samme som en ny HL-2030. "kombineret scanner, kopimaskine og printer" er vist altid noget med blæk-printer.
Avatar billede dragonknight Juniormester
31. december 2007 - 11:36 #3
Så ganske enig, med de priser der er på laserprintere, er det lige før at det kan betale sig at købe en ny, når toner skal skiftes, så udskriver den ikke ordenligt, så køb en ny. De starter ved 550 kr. hos Computercity.
Avatar billede justrace Novice
31. december 2007 - 12:25 #4
01. januar 2008 - 15:35 #5
Lyder umiddelbart som snavs på scanner glas/LED Hoved.
Jeg kender ikke Brother, og kan ikke lige finde ud af om det er laser eller en LEd printer.
Hvis det er en LED printer, skal du bare tørre LED Hovedet af, med en blød fnugfri klud. Evt med lidt isopropylacohol på.
Hvis det er en Laser printer, skal du tørre scanner glasset af, med en blød vatpind, evt. med isopropylalcohol på.
I visse tilfælde kan der sidde snavs på indersiden af scanner glasset. Så skal du have skilt scanneren ad.

Her er link til general bruger selvhjælp.
http://218.216.182.19/hl1200/faq/index.html
Avatar billede justrace Novice
01. januar 2008 - 15:58 #6
>Der er i tidens løb printet ca. 10.000 sider gætter jeg.

Mon ikke det bare er ved at være tid til pension?
01. januar 2008 - 17:29 #7
10K sider, er ikke ret meget for en laser.

ps. scanner= Laser enhed.
http://home.howstuffworks.com/laser-printer.htm
Avatar billede justrace Novice
01. januar 2008 - 17:41 #8
Sideantal og alder taget i betragtning.

En ny tromle koster sandsynligvis mere end en ny tilsvarende.

Havde en oki (nypris 2500,-) der stod af i tromlen, en ny kostede 1.000-, en ny tilsvarende printer kostede 700,-. Så valget fald på HP CLJ2600n.
Avatar billede jomi Nybegynder
01. januar 2008 - 17:53 #9
Tak for jeres kommentarer jeg har bestilt en ny Brother HL2030. Specielt tak til Erik Jacobsen og justrace som gerne må anbringe et svar hvis I har lyst til at dele lidt point.
01. januar 2008 - 18:04 #10
side 3.17 i den engelske manual, er der vist hvordan du renser scanneren:
http://218.216.182.19/hl1200/download/u-guide.html

Du smider en printer ud, du kan fikse på 5 min. med en vatpind.
Avatar billede justrace Novice
01. januar 2008 - 19:09 #11
Kan da lige tilføje at:
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=620096 som er en ny tromle til din gamle printer, koster 1.165,-

Så jeg tror du har gjort en godt valg.

Godt nytår.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. januar 2008 - 19:47 #12
Jeg samler slet ikke på point, tak.