Avatar billede timeline123 Nybegynder
30. december 2007 - 19:04 Der er 5 kommentarer

CD/DVD drev virker ikke!

Hej allesammen.

Mit Cd/DVD drev virker ikke, og hver eneste gang jeg starte min maskine op kommer der en besked med Nyt hardware fundtet. SCSI/RAID host controller.
I Enhedshåndtering siger den kode 39
"Windows kan ikke indlæse enhedsdriveren til hardwaren. Driveren er muligvis beskadiget eller mangler"
Har ledt over hele nettet efter en driver men kan ikke finde nogen. hvis nogen ved hvad mit problem er så hjælp mig. please...

PC:
      Operativ System                                  Microsoft Windows XP Home Edition
      OS Service Pack                                  Service Pack 2
      DirectX                                          4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
      PC Navn                                          LYNNET (LarsPC)
      Bruger Navn                                      bruger

    Motherboard:
      CPU Type                                          Intel Celeron D 336, 2800 MHz (21 x 133)
      Motherboard Navn                                  Ukendt
      Motherboard Chipset                              ATI Radeon Xpress 200
      System Hukommelse                                1536 MB  (DDR SDRAM)
      BIOS Type                                        AMI (01/13/06)
      Kommunikations Port                              Kommunikationsport (COM1)
      Kommunikations Port                              ECP-printerport (LPT1)

    Grafikkort:
      Grafikkort                                        GeForce 6200 LE  (256 MB)
      Grafikkort                                        NVIDIA GeForce 6200 LE  (256 MB)
      3D Acclerator                                    nVIDIA NV44
      Skærm                                            Plug and Play-skærm [NoDB]  (602010073)

    Multimedie:
      Lydkort                                          ULi/ALi M5461 High Definition Audio Controller

    Lager:
      IDE Kontroller                                    ALi M5229 PCI Bus Master IDE-controller
      SCSI/RAID Kontroller                              SCSI/RAID Host Controller
      SCSI/RAID Kontroller                              ULi SATA Controller (M1573)
      Disk Drev                                        WDC WD20 00JS-22MHB0 SCSI Disk Device  (186 GB)
      Disk Drev                                        Generic 2.0 Reader-CF USB Device
      Disk Drev                                        Generic 2.0 Reader-SM/xD USB Device
      Disk Drev                                        Generic 2.0 Reader-SD USB Device
      Disk Drev                                        Generic 2.0 Reader-MS USB Device
      Optisk Drev                                      DVDRW USB H16X USB Device
      Optisk Drev                                      HL-DT-ST DVDRRW GWA-4164B
      SMART Harddisk Status                            Ukendt

    Partitioner:
      C: (NTFS)                                        92640 MB (46877 MB fri)
      D: (FAT32)                                        93119 MB (42482 MB fri)
      Total Størrelse                                  181.4 GB (87.3 GB fri)

    Inddata:
      Keyboard                                          HID-tastaturenhed
      Mus                                              HID-kompatibel mus

    Netværk:
      Netværks Adapter                                  Marvell Yukon 88E8001/8003/8010 PCI Gigabit Ethernet Controller  (62.79.64.228)

    Ydre Enheder:
      Printer                                          Canon MP360 Series Printer
      USB1 Kontroller                                  ULi/ALi M5237 USB Open Host Controller
      USB2 Kontroller                                  ULi/ALi M5273 USB 2.0 Host Controller
      USB Enhed                                        Canon MP360
      USB Enhed                                        Understøttelse af USB-udskrivning
      USB Enhed                                        USB-brugerstyret inputenhed (HID)
      USB Enhed                                        USB-lagerenhed
      USB Enhed                                        USB-sammensat enhed
Avatar billede vejmand Juniormester
30. december 2007 - 19:06 #1
Avatar billede timeline123 Nybegynder
30. december 2007 - 19:26 #2
Virkede ikke :(
Avatar billede timeline123 Nybegynder
30. december 2007 - 19:27 #3
Jeg tror det har noget at gøre med SCSI/RAID host controlleren at gøre
Avatar billede off-line Nybegynder
01. januar 2008 - 16:24 #4
CD/DVD drev kræver ikke nogen driver. Prøv at slette drevet i Enhedshåndtering
og genstart, så windows selv finder det igen. Det skulle heller ikke have nget
med Raid at gøre, men hvis du ikke kører Raid, så fjern den i bios.
Avatar billede off-line Nybegynder
06. januar 2008 - 13:30 #5
Fandt du ud af det?