Avatar billede tefo Nybegynder
27. december 2007 - 13:01 Der er 17 kommentarer

ATI Overdrive Graphics Processor Status

Hej, jeg ved ikke lige rigtig om jeg har åbnet debatten i den rigtige sted, men jeg vil da bare tage chancen nu og spørge mit spørgsmål alligevel.

Jeg har ATI Radeon x1950 pro som grafikkort. Jeg har et program som hedder ATI Catalyst Control Center og i menuen står der ATI Overdrive Graphics Processor Status, under den står der Current Temperature " 53˚ C "..

Spørgsmålet er: Viser den, hvor varm mit grafikkort er ? Og, hvis det er, er den så ikke godt nok varm selvom jeg lige tændte for computeren ?

Når jeg spiller et spil som fx. Guild Wars, så stiger den helt op til " 70-75˚ C " , er det endelig normalt ?
Avatar billede tefo Nybegynder
27. december 2007 - 13:03 #1
" 53˚ C ".. skulle være 53 grader...

" 70-75˚ C " skulle være 70-75 grader...

Sorry heh..!
Avatar billede drgonzo Praktikant
27. december 2007 - 13:20 #2
det er meget normale tempz for et x1950 kort. De bruger en del strøm og udvikler en del varme. Dine tempz ser dog fine ud
Avatar billede tefo Nybegynder
27. december 2007 - 13:28 #3
Puuhaaa.. Det var godt og høre.. Jeg var faktisk ved at blive bekymret heheh :D
Avatar billede drgonzo Praktikant
27. december 2007 - 13:44 #4
det skal du ikke være. X1950 serien er kendt for høj strømforbrug og høj varme udvikling
Avatar billede tefo Nybegynder
27. december 2007 - 13:58 #5
Ej  , jeg var i gang med Guild Wars så lige pludselig genstartede computeren :S

Det er da godt nok mærkeligt når jeg har 2x 2400 ghz 2 gb ram... Så tjekkede jeg temperaturen igen også var den på 85 grader..
Avatar billede drgonzo Praktikant
27. december 2007 - 14:11 #6
prøv at køre med den ene side pillet af kabinettet.. Er blæseren på GFX kortet ren? Har du xtra kabinet køling?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
27. december 2007 - 14:11 #7
det kunne være du skulle rense den for støv..?
Det er lidt for varmt..!
Avatar billede tefo Nybegynder
27. december 2007 - 14:26 #8
Ja det ku være jeg skulle rense den for støv....

Jeg prøver..
Avatar billede drgonzo Praktikant
27. december 2007 - 14:37 #9
har du OC noget?
Avatar billede tefo Nybegynder
27. december 2007 - 14:56 #10
OC ? Hvad er det for noget ?...

Sjovt nok jeg har lige prøvet Flight Simulator X , der stigede temperaturen ikke, den var på 50.. Jeg tror der er noget galt med Guild Wars..
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
27. december 2007 - 15:02 #11
OC = over clocke..-
Er det efter du fik den renset..O)..?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
27. december 2007 - 15:08 #12
hvis du tror det er noget med spillet, så se om der ikke skulle være et pacht..?
Avatar billede tefo Nybegynder
27. december 2007 - 15:10 #13
Nej jeg har ikke renset den endnu...

http://img252.imageshack.us/my.php?image=unavngivettj8.jpg

her tog jeg et billede af den...
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
27. december 2007 - 15:31 #14
kan ikke rigtig bruge billedet til noget..

rens for støv, og se om det hjælp.
Rens også for virus spyware m.. og deaktivere unødvendige programmer, nå  du skal spille..msn, firewall m.m..
Avatar billede tefo Nybegynder
30. december 2007 - 17:44 #15
jeg har renset den for støv og det har hjulpet rigtig meget.. Temperaturen bliver ikke mere end 69 C nu.. :) Mange tak...
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
30. december 2007 - 17:51 #16
det var så lidt..O)
Avatar billede drgonzo Praktikant
30. december 2007 - 21:39 #17
ja især da jeg forslog han skulle checke blæseren på GFX kortet ;)

Kommentar: drgonzo
prøv at køre med den ene side pillet af kabinettet.. Er blæseren på GFX kortet ren? Har du xtra kabinet køling?

o->-<