Avatar billede madspeter Nybegynder
26. december 2007 - 12:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Formatere c: drev - gode råd

Jeg vil meget gerne have ryddet op på mit C drev ved at geninstallere windows.
Men jeg holder mig tilbage da jeg ved hvilket stort arbejde det er at få alt til at fungere igen, mail, netbank, antivirus, ...ja alt hvad der bare kører i dag.

Er der nogen der har et godt råd til at gøre det lidt nemmere?
26. december 2007 - 12:36 #1
Jooooo - det kan godt ta' sin tid *S*

Opret en form for liste over de (special)programmer som du bruger og check at du HAR instalationen på passende medie.
Samt andre opsætnings detaljer.
Og hakke af undervejs.

Sådan gør jeg altid på de PC'er som jeg af en eller anden årsag skal (gen)instalere.

... hvis du har en anden disk eller andet 'flytbart' medie så copy alt dine egne DATA/Info der på:
Mails (*.PST fil)
Foretrukne
Egne dokumenter/film(?), Musik(?), ...
Netbank info

Samt finde passende Drivers til din Hardware og have den liggende klar.

Instalations pakkerne til din Antivirus, MS ServicePack2, ...

http://www.eksperten.dk/artikler/1104
(Opret en anden partion/disk til dine EGEN DATA som det står beskrevet ...)
26. december 2007 - 12:38 #2
Avatar billede wickedd Juniormester
26. december 2007 - 12:38 #3
Jeg bruger FirstDefense-ISR, det tager ca. 5 minuter at geinstallere windows med alle programmer samt diverse opsætninger.

Men da firmaet har solgt rettighederne til programmet så kan du kun få en temmelig nedrustet version. Men prøv at kig.
03. januar 2008 - 21:15 #4
(Altså 'glemt' *S*)
02. maj 2011 - 17:47 #5
(Og stadig glemt ? Eller er du stadig igang ???)
Avatar billede madspeter Nybegynder
02. maj 2011 - 18:40 #6
Er løst