Avatar billede bgo Nybegynder
24. december 2007 - 10:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

angive sti til php.ini

Som flere andre har jeg sloges med at få php til at køre med apache. Noget tyder på at jeg endelig er kommet et skridt videre, for nu forsøger den i det mindste ikke at downloade min test.php ;)

Nu er det jo blot sådan, at jeg i forvejen har en IIS kørende som primær webserver, og derfor hjælper det ikke noget at apache/php bruger samme php.ini som IIS/php - og jeg får da også en fejl som jeg mistænker har noget med sagen at gøre:

"This error (HTTP 400 Bad Request) means that Internet Explorer was able to connect to the web server, but the webpage could not be found because of a problem with the address"

I mine forsøg på at få det til at virke, fandt jeg PHPIniDir, men den giver blot en "invalid command" fejl. Sikkert fordi apache 2 ikke kan finde ud af ordentligt at loade php som modul, hvilket jeg så ikke forsøger nu.

Nå, men hvordan får jeg apache til at bruge en anden php.ini end iis (altså en anden end den der ligger i win-dir'et), og hvis den 400 fejl jeg får ikke har noget med sagen at gøre, hvad kan det så skyldes?
Avatar billede Slettet bruger
24. december 2007 - 11:37 #1
Jeg ved ikke om det virker, men prøv at installerer wamp-serveren hvor denne installeres i f. eks. c:\wamp og alt ligger i samme mappe, og som jeg ser det arbejder den uafhængig

men du skal måske afinstallerer den anden apache

http://www.en.wampserver.com/download.php
Avatar billede bgo Nybegynder
24. december 2007 - 18:26 #2
ja, så vidt jeg kan se, så fungerer det præcis som jeg ønskede. Skal lige lave en ordentlig sammenligning af php.ini-indstillinger der er forskellige, men umiddelbart ser det ud til at virke. Min IIS bruger php4 og apache bruger php5 - og begge bruger samme mysql. Dog aner jeg ikke får den menu der vises på deres hjemmeside, men det er noget helt andet ;)

Hvis du ligger et svar, så er der point :)
Avatar billede Slettet bruger
25. december 2007 - 18:02 #3
Den menu er nok den fra WAMP der styre dine website.
Har du installeret Wamp i c:\wamp kan du i den se at der er en mappe der hedder www - deri skal dine web-doc-projecter ligge, altså sammenlignet med Apache som lægger dem i c:\apache\htdocs
Avatar billede Slettet bruger
25. december 2007 - 18:03 #4
Nå det skulle også være et svar
Avatar billede bgo Nybegynder
27. december 2007 - 10:05 #5
ja, menuen er den der skulle komme frem når man højreklikker på wamp ikonet i system tray - den får jeg bare ikke :D
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2007 - 14:11 #6
Du skal kalde wamp med http://localhost eller de ip du har sat den op til http://127.0.0.1

Jeg sender dig et ScreenPrint af mit skærmbillede på den mailadr der er opgivet i dit brugerinfo

Tak for point
Avatar billede bgo Nybegynder
27. december 2007 - 15:10 #7
ahh, tak :) Lidt forskel er der, men det er også v. 2 jeg har - nu ved jeg så hvad php-filen er der for :)