Avatar billede qualon1 Nybegynder
23. december 2007 - 12:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Regler til en webshop

Hej Eksperter

Jeg er ved at lave en webshop og der er jeg stødt på nogle problemer. Jeg kender ikke reglerne godt nok omkring moms osv.

Mit problem ligger i betaling og fragt, og forværres da jeg laver sådan at kunder kan være placeret andre steder end danmark.

- Skal der moms på fragt omkostningerne? Hvis ja hvilken moms (Er det efter landet)?
- Skal der moms på betalingsafgifter? Eller er der allerede iregnet moms? Og når man siger 1,95% af omsætningen skal fragt og betaling så regnes med i denne omsætning?

Foreløbig tak for hjælpen
Avatar billede fxj Juniormester
23. december 2007 - 13:43 #1
Tag et kig her
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=208749&vID=200629&i=29#i208749

Regler i EU er
Postpaller til privatkunder er ikke momspligtige og der skal derfor ikke tages moms af pakken.
Betalingsgebyret er så vidt jeg ved momspligtig og skal derfor tillægges moms

Moms´en beregnes i afsenderlandet når det er handel mellem private. Hvis dit salg når et vist beløb (tror nok det er DKK 400.000) skal du opkræve samme momssats som i EU-landet (handler du ved engelske amazon betaler du f.eks. 25% moms)

Ved handel uden for EU er der ikke moms på overhovedet

Jeg vil strækt råde dig til at kontakte din lokale toldmyndighed. De vil kunne svare helt præcist på dine spørgsmål
Avatar billede fxj Juniormester
23. december 2007 - 13:44 #2
Avatar billede qualon1 Nybegynder
23. december 2007 - 14:02 #3
vil det sige at hvis der sælges varer til uden for EU skal der heller ikke moms på varerne?
Avatar billede fxj Juniormester
23. december 2007 - 14:26 #4
Det er korrekt
Avatar billede qualon1 Nybegynder
23. december 2007 - 14:36 #5
okay.. mange tak for hjælpen. Det var lige hvad jeg havde brug for. Jeg vil desuden også kontakte min revisor for yderligere informationer