Avatar billede shjorth Nybegynder
22. december 2007 - 17:04 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Cronjobs ikke en løsning

Hejsa.

Findes der nogen muligheder hvis ens Webhotel ikke understøtter Cronjob ?

Ville gerne kunne sende nogle mails ud kl 24 hver dag.

Det er jo ikke en holdbar løsning at lade de besøgende gøre det ;)

Mange tak,
God weekend
Avatar billede arne_v Ekspert
22. december 2007 - 17:07 #1
Lade cronjob.de requeste en side ?
Avatar billede a1a1 Novice
22. december 2007 - 17:14 #2
tja, eller have det på din egen komputer, eller lade hver bruger "session" checke om scriptet har kørt (brugeren får evt. (hvis du ikke kan køre det "silent") en langsom load tid), men det kommer jo meget an på hvilken db og hvilket scriptsprog du bruger, det er forholdsvis nemt at få f.eks. jmail til at sende en mail hver time (eller hvad du nu vil), hvis du bruger mssql og den har jmail installeret...
Hvis det er mssql burde du også kunne lave en .net storedprocedure, der kører engang i mellem...
Avatar billede supersquirrel Nybegynder
22. december 2007 - 17:55 #3
Hmm, ved ikke om det kan lade sig gøre.
Men man kunne måske lave noget i stil med
if(time == 00){
send mail
}

Også eventuelt lave et database update, hvor den updaterer at nu er mails send ud, og så ved time 01, så opdaterer den til at de ikke er..
Og i 00, kan du så lave noget med at hvis mails er sendt ud, så må den ikke igen, men hvis de ikke er, så må den godt.
Avatar billede shjorth Nybegynder
22. december 2007 - 18:28 #4
Supersquirrel: Det var det der var min tanke, men det kræver at der er et besøg kl 24 hver dag, og det vil i øvrigt forsinke siden betydeligt, hvis nu det er "mange" mails der skal sendes ud.

Jeg har forsøgt cronjob.de (via googles translate, jeg kan nemlig ikke snakke tysk) så nu venter jeg på mail fra dem.

Mange tak og god jul
Avatar billede a1a1 Novice
22. december 2007 - 18:51 #5
hvad programmere du i? database?
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
22. december 2007 - 22:04 #6
cronjob.de virker helt ubeklageligt...
Avatar billede shjorth Nybegynder
23. december 2007 - 17:45 #7
Fik sku aldrig en mail fra cronjob.de

Det er PHP m MySQL
Avatar billede shjorth Nybegynder
04. januar 2008 - 02:11 #8
Får jeg snart nogle svar ;)
Fandt ud af at cronjob.de er helt genialt (bortset fra sproget) ;)
Avatar billede arne_v Ekspert
04. januar 2008 - 03:03 #9
kommer her