Avatar billede Slettet bruger
22. december 2007 - 10:52 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Få .net 3.0 til at snakke engelsk

Hej

Jeg har lige installeret Vista Ultimate på dansk og har så opdaget at alle exceptions bliver smidt på dansk også, hvilket gør det noget mere besværligt at søge hjælp på nettet.
Jeg har prøvet at installere sprogpakke men det gør ingen forskel på .net frameworket.
Er der nogen der har nogen ideer som kan hjælpe mig ??
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
22. december 2007 - 11:06 #1
Prøv at kigge under
options >> Environment > International Settings.

Hvis det ikke virker så forsøg at fjerne den dansk sprog pakke i vs (hvis det er muligt)
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2007 - 13:33 #2
Det har jeg prøvet det virker desværre ikke
Andre gode råd ?
Jeg er virkelig ved at være noget irriteret
Avatar billede a1a1 Novice
22. december 2007 - 15:42 #3
Køb engelsk os, så slipper du også for diverse fejl i "oversættelsen" af os'et, og opdateringerne kommer hurtigere ;o)

Jeg har selv været ude for samme problem (med xp og 2000)
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2007 - 18:52 #4
Ja, men det er ikke en løsning for mig - jeg har brugt 1400 på Ultimate og har absolut ikke planer om at bruger flere penge.
Avatar billede a1a1 Novice
22. december 2007 - 18:57 #5
jeg er bange for at det er "løsningen", har selv stillet spm. tidligere og søgt "som en gal", (da jeg fik en arbejds computer med dk på)...

Men så ved du det til en anden gang, ALTID US OS ;o)
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2007 - 19:24 #6
Det er noget rigtigt skidt!
Lige nu er jeg igang med at installere xp på en vmware så må jeg udvikle fra den. Jeg har absolut ikke noget problem med engelsk, men dansk er nu engang min modersmål, så jeg vil naturligvis helst have det på dansk.
Og ja, jeg har også søgt som en total gal.
Avatar billede a1a1 Novice
22. december 2007 - 19:39 #7
jeg er også dansker ;o), men har fundet ud af at som udvikler er det altid bedst at have US/EN OS, man kan også komme ud for "fejl" der ikke er når du uploader (næsten altid en til us/en win server (kan fås på tysk, svensk osv. men ikke dansk))..

;o)
Avatar billede a1a1 Novice
22. december 2007 - 23:14 #8
du kan evt. også løbe ind i andre problemer hvis du kører vmware (har jeg hørt), og så "supporter" ms det ikke
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2007 - 16:58 #9
Du vinder - jeg har installeret Vista Business på engelsk - heldigvis har min skole stillet en til rådighed mens jeg studere. Men jeg skal så bare afinstallere den når jeg stopper, det samme gælder VS og MS-SQL, så det gør jeg selvfølig ;)
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2007 - 16:59 #10
Ja, ang. vmware så understøtter det ikke DirectX og da vi skal have spil-udvikling som valgfag så er jeg lige så dårligt stillet til den tid :(
Dumme MS :)
Avatar billede a1a1 Novice
24. december 2007 - 09:45 #11
Man kan jo også sige at det er flinkt at de oversætter fejl til dansk (eller hvad sprog du nu har) ;o)
Avatar billede Slettet bruger
24. december 2007 - 14:20 #12
Flinkt og flinkt! Det kan sgu da diskuteres :)
Ærgerligt det ikke er en Ultimate jeg har så kunne jeg jo ligge en Dansk sprogpakke på.