Avatar billede durany Nybegynder
19. december 2007 - 23:29 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

køb af ny bærbar?

'Hej

Jeg skal købe en ny bærbar.. gerne lignene denne her

http://www.medion.de/md96360/dk/flash.html

men med større skærm!

Nogen der har nogle gode forslag???

prisen må gerne ligger på de 5-6000 kr

Eller er det bedst til at vente til januar udsalget??

tak
Avatar billede a1a1 Novice
20. december 2007 - 02:12 #2
vent til januar..

jeg vil dog altid anbefale en ibm/lenovo, den kan "tåle" at være bærbar (hp er også ok), koster lidt mere, performance er på specs. dårligere..

bruger lige nu en celeron 2.2 ghz, 512 ram (ikke mobile), havde en ven forbi med en 2.4 ghz, 512 ramh (ikke celeron eller mobile), den er ikke lige så hurtig...
Avatar billede drgonzo Praktikant
20. december 2007 - 06:18 #3
Lenovo er ikke hvad det har været, specielt på kvalitet. Har haft en T60 og må sige jeg var noget skuffet. Du får heller ikke meget lenovo maskine for 5-6000kr

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=397502 2GB ram, GForce 8400 GFX, core2duo CPU, Centrino teknologi
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
20. december 2007 - 09:41 #4
Generelt vil jeg ikk anbefale Medion. Og gå efter en maskine med intel core 2 due processer i. De kan holde strøm.
Et godt bud er en Dell Inspiron 6400. kan stukkes sammen til ca. 6000 kr.
Avatar billede drgonzo Praktikant
20. december 2007 - 14:24 #5
Medion laver rigtig fine computere, især deres bærbare har jeg kun gode erfaringer med. Men ja, gå efter core2duo
Avatar billede a1a1 Novice
20. december 2007 - 23:26 #6
drgonzo -> hmmm, var kvaliteten dårlig?

Jeg sidder pt. på min R40e (den billigste dengang), og den virker da super stadig, kan stadig tage den i toppen af skærmen uden at "bunden" falder helt ned, det har jeg sku ikke set andre bærbare gøre.. der er heller ikke nogen støj fra blæseren, andre "smarte" bærbare larmer ligesåmeget som en stationær komputer
Avatar billede drgonzo Praktikant
21. december 2007 - 07:13 #7
Kan gøre det samme ved min 3½ år gamle medion.. Efter det stort set er blevet ren Lenovo er kvali dalet på "IBM" maskiner. På min T60 var kabinettet løst ved touchpad, pcmcia porten sad så der var ca 1mm kabinet rundt om, hvilket fik det til virke ret løst, fingeraftryks læseren virkede lidt efter behag. Sådan burde en com der er så meget dyrere end tilsvarende produkter ikke være
Avatar billede durany Nybegynder
21. december 2007 - 19:55 #8
hmm okay interessandte indlæg og bud

Jeg kigger lige på de forskellige links..

smid gerne flere ideer og forslag, læser dem med glæde.
Avatar billede durany Nybegynder
27. december 2007 - 02:43 #9
Hej !

Jeg faldet over elgigantens bærbare her idag tidligt!!!

Hvilken sys i er bedst???
skal bruge den til spil og multimedie og internet

http://www.elgiganten.dk/store/binary/5257/file?download=true

mange tak!!!
Avatar billede drgonzo Praktikant
27. december 2007 - 08:34 #10
Avatar billede durany Nybegynder
26. november 2009 - 02:06 #11
har købt en medion.. tak for budene.. send gerne nogle svar.. :)