Avatar billede adan Nybegynder
19. december 2007 - 23:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer/fejl på harddisk i bærbar

En venindes bærbar brød ned lige inden hendes eksamensdeadline her til aften, og vi prøver at få reddet opgaven ud (desværre ingen backup...)

Sagen er at harddisken er temmeligt ustabil. Nogle gange kan BIOS ikke se den, andre gange kan nå at vise Windows xp loader og en enkelt gang fik skrivebordet at se inden den gav en blå skærm, og vi måtte prøve forfra.

Har nogle et forslag til hvordan jeg kan få filen ud? Hvordan kommer jeg nemt ind på disken og fisker filen ud, uden at skulle loade windows?
Jeg kan jo ikke lige sætte den i som sekundær harddisk på en anden bærbar. Er det muligt at koble harddisken til stationær?(jeg synes ikke at kunne finde et strømstik der passer)

Alle ideer modtages med glæde og store taksalver!
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2007 - 23:54 #1
Du kan downloade og brænde www.helgec.dk/insert.iso (skal brændes som bootimage)  - i morgen kan du boote op på cdèn og melde tilbage så skal jeg gerne hjælpe med at hive opgaverne ud
Avatar billede chr.kj Nybegynder
20. december 2007 - 01:56 #2
Du kan godt smide den i en stationær PC, men det kræver at du har et eksternt HDD boks til disken.

De kan f.eks. købes her:
http://www.zitech.dk/Product/SubCategory.aspx?SubCategoryID=169391&ProductCategoryID=288

De er ikke særlig dyre. Gå efter 2.5" som der formentlig sidder i den bærbar.
Avatar billede adan Nybegynder
20. december 2007 - 19:24 #3
Jeg fik fat i en kammerat der havde en adapter, så vi fik opgaven ud. Det var nemmere end bootoperationen. Chr.kj - skriver du et svar?
Avatar billede chr.kj Nybegynder
20. december 2007 - 20:20 #4
Godt du fik det løst :D