Avatar billede frida Nybegynder
19. december 2007 - 21:24 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Explorer fryser

Hej

Jeg har formateret og geninstalleret Windows XP pro, sp2.
Opdateret og installeret/opdateret Norton Antivirus.

Men Exploren fryser!

Jeg har kigget herinde på lignende spørgsmål, og det svar der umiddelbart ser mest brugbart ud er at tjekke igennem med Hijac This.
Det har jeg så gjort - og her er resultatet, som jeg håber at nogle af jer kan hjælpe med at gennemgå, hvis det er det der skal til - eller har et bud på, hvad der er galt:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 21:09:30, on 19-12-2007
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16574)
Boot mode: Normal

Running processes:
I:\WINDOWS\System32\smss.exe
I:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
I:\WINDOWS\system32\services.exe
I:\WINDOWS\system32\lsass.exe
I:\WINDOWS\system32\svchost.exe
I:\WINDOWS\System32\svchost.exe
I:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
I:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
I:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\PIF\{B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08}\PIFSvc.exe
I:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
I:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
I:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
I:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
I:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
I:\WINDOWS\system32\inetsrv\inetinfo.exe
I:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
I:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
I:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
I:\WINDOWS\system32\svchost.exe
I:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Console\NSCSRVCE.EXE
I:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
I:\WINDOWS\Explorer.EXE
I:\Programmer\Intel\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
I:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
I:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
I:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\jusched.exe
I:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb07.exe
I:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
I:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
I:\Programmer\Picasa2\PicasaMediaDetector.exe
I:\Programmer\Outlook Express\msimn.exe
I:\Programmer\Windows Media Player\wmplayer.exe
I:\Programmer\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://politiken.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - I:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Skype add-on (mastermind) - {22BF413B-C6D2-4d91-82A9-A0F997BA588C} - I:\Programmer\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - I:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {A8F38D8D-E480-4D52-B7A2-731BB6995FDD} - I:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {C4069E3A-68F1-403E-B40E-20066696354B} - I:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [PRONoMgr.exe] I:\Programmer\Intel\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "I:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec PIF AlertEng] "I:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\PIF\{B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08}\PIFSvc.exe" /a /m "I:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\PIF\{B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08}\AlertEng.dll"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "I:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "I:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] I:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb07.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] I:\WINDOWS\system32\\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE I:\WINDOWS\system32\\NVCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] I:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "I:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Picasa Media Detector] I:\Programmer\Picasa2\PicasaMediaDetector.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "I:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE I:\WINDOWS\system32\\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] I:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] I:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-21-1390067357-602162358-1801674531-1004\..\Run: [CTFMON.EXE] I:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe (User 'Thea')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] I:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] I:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://I:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - I:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - I:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Skype - {77BF5300-1474-4EC7-9980-D32B190E9B07} - I:\Programmer\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - I:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - I:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - I:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - I:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - I:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {07D09E9E-C667-45DD-B035-217BC2A61A3B} (ActiveX sikkerhedssoftware Control) - https://www.portalbank.dk/package/sdc/external/activex/ActiveXSikkerhedssoftware-prod-1.20.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1196524308993
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - I:\PROGRA~1\FLLESF~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O23 - Service: Automatisk LiveUpdate-planlægning - Symantec Corporation - I:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - I:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - I:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - I:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - I:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
O23 - Service: LiveUpdate Notice Service - Symantec Corporation - I:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\PIF\{B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08}\PIFSvc.exe
O23 - Service: Macromedia Licensing Service - Unknown owner - I:\Programmer\Fælles filer\Macromedia Shared\Service\Macromedia Licensing.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect-tjeneste (navapsvc) - Symantec Corporation - I:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Intel NCS NetService (NetSvc) - Intel(R) Corporation - I:\Programmer\Intel\NCS\Sync\NetSvc.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Firewall Monitor Service (NPFMntor) - Symantec Corporation - I:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
O23 - Service: Norton Protection Center Service (NSCService) - Symantec Corporation - I:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Console\NSCSRVCE.EXE
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service (nvsvc) - NVIDIA Corporation - I:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Symantec AVScan (SAVScan) - Symantec Corporation - I:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - I:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: SPBBCSvc - Symantec Corporation - I:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - I:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe

--
End of file - 8611 bytes

----------------------------------------

/Frida
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
19. december 2007 - 22:28 #1
prøv lige at resette explore til default settings. havde samme prob med 2x install.
Troede det var java der fik den til det. men reset til default, så kører den tror jeg
Avatar billede frida Nybegynder
19. december 2007 - 23:02 #2
Så bliver du nok lige nødt til at forklare. Hvad mener du med at resette til default settings?
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
19. december 2007 - 23:18 #3
gå i funktioner/ indstillinger (i explore)/ faneblad avanceret, og gendan avanceret indstillinger til default.
Avatar billede frida Nybegynder
23. december 2007 - 11:10 #4
Det hjælper ikke.
Explorer fryser stadig.
Måske skal jeg bare geninstallere Windows - hvilket jeg jo indimellem gør - men jeg er aldrig stødt på dette problem før, så det er jo ikke sikkert at det hjælper.
- Og det er jo lidt af et arbejde - først Windows og derefter installation af alle mine programmer efterfølgende.
Så kan jeg slippe, gør jeg det gerne.......Ellers nogle bud?
Avatar billede kilaasi Nybegynder
27. december 2007 - 21:58 #5
Hej. Har haft det samme problem her. Har selv brugt masser af tid på at finde hjælp. Og blandt andet installeret windows forfra hele 3 gange.

Det var også helt umuligt at opdatere windows via explorer, igen fordi det fryser midt i det hele. Men på et tidspunkt lykkedes det mig at installere flere opdateringer, hvor jeg herefter ikke længere havde problemer igen (indtil videre ca. 6 timer 100% problemfri - før var det nogle få sekunder).

Tips til opdatering: Tryk på knappen "Hurtig" lige så snart den kommer frem i windows update siden (ikke vente på at alt indhold vises på siden). Hvis den holder stille derefter, så prøv at opdater siden. Det var min metode :o) Opdateringer kan sikkert også hentes vha. firefox eller lign. og find dem i microsofts hjemmeside.

Jeg er ret sikker på at løsningen ligger på én af de her opdateringer:

Til XP:
XP opdatering KB925876
XP HOTFIX KB926239
XP opdatering KB920342
XP sikkerhedsopdatering KB893756

eller på nogle af de her internet explorer 7 opdateringer:

Sikkerhedsopdatering KB938127
Sikkerhedsopdatering KB942615
Explorer fryser bare midt i det hele ikke?

Grunden til at jeg er ret sikker på at de ligger i nogle af de opdateringer er, at det først har lykkedes mig at installere dem idag, hvilket de har andre datoer end de andre opdateringer.
Har dog også andre opdateringer, men som vist ikke har noget med expolerer at gøre. Kan skrive det ned hvis det ikke virker denne her gang.
Avatar billede frida Nybegynder
02. januar 2008 - 23:33 #6
Hej.
Der var ikke tilgængelige opdateringer - men så var der alligevel et par dage efter. Og det ser ud til at det har hjulpet. Jeg har ikke været på pc'en så meget her i julen/nytåret - men umiddelbart ser det bedre ud.
Men læg et svar også - så deler jeg point ud og takker for hjælpen.
Avatar billede kilaasi Nybegynder
03. januar 2008 - 00:30 #7
Super. Jeg prøver lige at give et svar her.
Avatar billede frida Nybegynder
05. januar 2008 - 13:06 #8
Håber det er ok jeg deler lige meget ud til jer begge - tak for hjælpen :o)
Avatar billede kilaasi Nybegynder
05. januar 2008 - 18:30 #9
Helt iorden fra min side :o)