Avatar billede uhadada Nybegynder
19. december 2007 - 10:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ændring af IP på trådløs router.

Hej.

Har internet gennem cybercity router. I enden af denne siddder så min trådløse router D-Link D524 (tror jeg nok den hedder).

Jeg skal nu have en netværks harddisk tilsluttet, og har så fået at vide at jeg skal slå min DHCP fra i D-Linken.

Jeg ved at cyber city kører med IP adrssen 10.0.0.1 og skal nu have sat denne IP ind 10.0.0.10 på D-Linken. Så er det jeg vil høre efter hvordan jeg ændre denne, og hvordan det skal gøres.

Håber dette er forståeligt.

Hilsen

Uhadada
Avatar billede smartebenny Nybegynder
19. december 2007 - 13:56 #1
Hej Uhadada,

Hermed guide:
Vigtigt
- Slå alle Firewalls fra

Step 1.
- Altid kabel fra Modem til routerens WAN port og med kabel fra  routerens port 1,2,3 eller 4 til pc.
- Åben internet explorer
- I adressefeltet skrives 192.168.0.1
- Brugernavn/username = admin
- Adgangskode/password er tomt.
- Tryk OK/Log In
(Hvis der ingen kontakt til 192.168.0.1 kan det prøves at resette routeren, ved at holde reset knappen bagpå routeren inde i 10 til max 15 sec.)
(Evt. også tjek om PC'en på Lan forbindelsen får en IP adresse der hedder 192.168.0.xxx)

Step 2.
- Gå på home og lan til venstre.
- Sæt Ip fra 192.168.0.1 til f.eks. 10.0.0.10 (vil dog foreslå 10.0.0.254)
- Det kabel der går fra Zyxel til Wan port i D-Link, tages ud af Wan port og sættes over i enten port 1,2,3 el. 4.
Avatar billede uhadada Nybegynder
19. december 2007 - 22:43 #2
Hej smartbenny.

Takker for din hjælp. Vil lige tjekke dette i morgen. Er lige kommet til maskinen. Men smid et svar og der er point til dig :-) Håber at jeg må vende tilbage, hvis det giver flere problemer...

Hilsen

Uhadada
Avatar billede uhadada Nybegynder
19. december 2007 - 22:55 #3
Jep det virker takker igen...
Avatar billede uhadada Nybegynder
23. januar 2008 - 15:10 #4
Nå, tager selv point så...