Avatar billede m_l_j Nybegynder
18. december 2007 - 22:30 Der er 7 kommentarer

Fejlmeddelelse mysql_query

Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: Can't connect to MySQL server on '70.86.156.2' (10061) in D:\Domains\weoffer.dk\wwwroot\køb\kunde.php on line 5

Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: A link to the server could not be established in D:\Domains\weoffer.dk\wwwroot\køb\kunde.php on line 5
Can't connect to MySQL server on '70.86.156.2' (10061)

Er der nogen der kan hjælpe med hvorfor dette kommer frem?
Det kommer efter jeg trykker på en "videre-knap", hvorefter data gerne skulle postes ind i databasen.
Avatar billede mahler Nybegynder
18. december 2007 - 22:43 #1
Der er ingen forbindelse til databasen.
Prøv at checke om din mysql_connect har de rigtige parametre...

Prøv eventuelt "Example#1 mysql_connect() example" fra http://dk.php.net/mysql_connect
og se om fejlmeddelelsen ikke giver dig noget at gå efter...
Avatar billede mahler Nybegynder
18. december 2007 - 22:46 #2
Det er i øvrigt samme problem, som du har i spørgsmål 811052.
Når det er løst, så det dette også.
Avatar billede m_l_j Nybegynder
18. december 2007 - 22:56 #3
Jeg bruger Needhost.dk, og de mener jeg skal bruge dette som connectionstring:

"DRIVER={MySQL ODBC 3.51 Driver};SERVER=data.domain.com;PORT=3306;DATABASE=myDatabase; USER=myUsername;PASSWORD=myPassword;OPTION=3;"

Og selvom jeg har indsat mine oplysninger deri, kommer den førnævnte side altså stadig frem.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. december 2007 - 04:59 #4
Ah hva ????

Det der er en ODBC connection string, som passer helt fint til ASP.

Men til PHP bruger du altså mysql module og der connecter du altså helt anderledes.

Se mahlers link.
Avatar billede dkfire Nybegynder
19. december 2007 - 16:10 #5
( bare lige for at gøre opmærksom på det, så er det IKKE tilladt at have mere end 1 bruger på eksperten.dk )
Avatar billede m_l_j Nybegynder
20. december 2007 - 16:25 #6
Hehe, det har jeg som heller ikke. Det andet spørgsmål er oprettet af ham der hjælper mig med php
Avatar billede dkfire Nybegynder
20. december 2007 - 16:58 #7
Jamen har I så fået løst jeres problem ???