Avatar billede php-nybegynderen Nybegynder
18. december 2007 - 20:23 Der er 10 kommentarer

Fejlmeddelelse mysql_connect

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10061) in D:\Domains\weoffer.dk\wwwroot\køb\config.php on line 2

Warning: mysql_select_db() [function.mysql-select-db]: Can't connect to MySQL server on '70.86.156.2' (10061) in D:\Domains\weoffer.dk\wwwroot\køb\config.php on line 3

Warning: mysql_select_db() [function.mysql-select-db]: A link to the server could not be established in D:\Domains\weoffer.dk\wwwroot\køb\config.php on line 3

Hvad kan det her betyde? Siden vises, men der står derudover disse fejlmeddelelser.. Kan ikke selv tolke dem, en der kan hjælpe mig med det?
Avatar billede dkfire Nybegynder
18. december 2007 - 20:26 #1
Det betyder at php ikke kan forbinde til mysql serveren på localhost.
Er du sikker på at mysql ligger på localhost ??
Avatar billede arne_v Ekspert
18. december 2007 - 20:27 #2
Koerer MySQL ? Og der er ikke en software firewall som blokerer ?
Avatar billede php-nybegynderen Nybegynder
18. december 2007 - 20:28 #3
Server: localhost  Database: web6375_mysql_1  Tabel: kunder "InnoDB free: 0 kB"
Avatar billede php-nybegynderen Nybegynder
18. december 2007 - 20:34 #4
Hvor kan jeg se præcist hvad der skal være:

db
user
pw
host

?

Er der et specielt sted? Jeg har nemlig bare taget localhost og database ud fra det der, som jeg lige skrev.. og så har jeg brugt det username og password, som jeg er logget ind med via phpmyadmin!
Avatar billede dkfire Nybegynder
18. december 2007 - 20:36 #5
Det bliver du nød til at spørge din host om, men det lyder rigtig nok.
Avatar billede php-nybegynderen Nybegynder
18. december 2007 - 20:42 #6
Men der er ikke umiddelbart noget andet at tolke ud fra de fejlmeddelelser?

Den virker nemlig på en anden side, som jeg bruger til at teste på..
Avatar billede dkfire Nybegynder
18. december 2007 - 23:41 #7
Ud fra det du har fortalt i andre spørgsmål, så skal du IKKE bruge localhost som server, men et server navn som needhost.dk har givet dig. Hvis du ikke har dette navn kan du finde det i dit kontrolpanel under database.
Avatar billede dkfire Nybegynder
18. december 2007 - 23:54 #8
Under hver af de databaser du opretter kan du se hvilken server du skal forbinde til.
Et eksempel kan være:
Connection Information:      nhmysqlsrv02.needhost.dk eller xxx.xxx.xxx.xxx
Avatar billede dkfire Nybegynder
19. december 2007 - 15:42 #9
Har du fået løs dit problem ???
Avatar billede dkfire Nybegynder
19. december 2007 - 15:58 #10
Lige en anden ting, det er rigtig dårligt at have danske bogstaver i mappenavne og filnavne når det skal bruges til nettet.