Avatar billede rasmussen7 Nybegynder
18. december 2007 - 18:53 Der er 18 kommentarer

Netkort i bærbar

Jeg har lige køby mig en bærbar uden Wlan i og har derfor så købt et Wlan kort ved siden af , det er et Intel Pro Wireless 3945ABG
Min bærbar finder fint kortet og driverne er installeret, men det vil ikke state op , når jeg går i enhedshåndtering og kigger på kortet står der Enheden kan ikke starte (KODE 10)
Avatar billede peet-49 Novice
18. december 2007 - 18:56 #1
Du skal indstallere software inden du sætter kortet i maskinen.
Avatar billede rasmussen7 Nybegynder
18. december 2007 - 19:15 #2
hmm prøver det lige engang
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2007 - 19:20 #3
Nu så jeg i din forrige tråd at det var den superbillige Zepto du ville købe, jeg har selv haft de samme planer. Hvordan kører den ?? har du Linux installeret og hvordan kører det ??
Avatar billede rasmussen7 Nybegynder
18. december 2007 - 19:26 #4
lige har jeg Vista, men skal ha linux installeret , men skal først ha det netkort til at virke ... jeg ville ikke ofre de 500kr de ville ha for at sætte et i... så jeg har selv købt et og sat i , jeg kan bare ikke få det til at virke...
Avatar billede rasmussen7 Nybegynder
18. december 2007 - 19:30 #5
Hmmm den laver samme problem , hvis jeg først installere driverne og bagefter sætter kortet i så kommer den med samme fejl
Avatar billede rasmussen7 Nybegynder
18. december 2007 - 19:32 #6
måske jeg skal formatere den , eller er det lige i overkanten
Avatar billede haverslev Novice
18. december 2007 - 19:44 #7
Har du installeret chipset driveren?
Forstår det sådan, at det er Vista du har installeret, men har du efterfølgende installeret alle Zepto driverne ?
ftp://ftp.zepto.dk/Znote3215W/Drivers/Vista/32Bit/
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2007 - 19:45 #8
I Vista skal du vist aktivere netkort separat
Avatar billede haverslev Novice
18. december 2007 - 19:46 #9
Altså for lige at pensle det ud, hvad jeg hentyder til.
Forst installere Vista, så Zepto driverne og derefter Netkortet softwaren. :-)
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2007 - 19:52 #10
Og det jeg hentyder til er om du har valgt "tilføj en trådløs enhed " under netværk idet jeg går ud fra at Vista er installeret
Avatar billede rasmussen7 Nybegynder
18. december 2007 - 19:59 #11
tænker du på netværk og delings center
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2007 - 20:06 #12
Yes
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2007 - 20:10 #13
Prøv at sætte et hjemmenetværk op fuldstændig som du kender fra XP og se så okm kortet er med
Avatar billede rasmussen7 Nybegynder
18. december 2007 - 20:12 #14
hmm tror bare jeg bruger min USB-Dongle den virker problem frit
Avatar billede rasmussen7 Nybegynder
18. december 2007 - 20:14 #15
Kortet er hele tiden men , det kan bare ikke starte netkortet op , men jeg kan udenmærket se det i enhedshåndtering, der er bare en gul advarelses trekant hendover
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2007 - 20:41 #16
Jeg troede sgu det var en dongle vi talte om - du skrev jo at du sparede 500 - men jeg læser da deres annonce som at man kan få computerten med wlan monteret for en merpris på 370 -
Avatar billede rasmussen7 Nybegynder
18. december 2007 - 21:32 #17
Nej det er det som sidder i maskinen.
ja det koster 370kr men jeg har købt en magen til på nettet for 115kr ,, og så købte jeg 1gb ekstra ram for 120kr så der er da sparet en del på ram ..
Avatar billede rasmussen7 Nybegynder
19. december 2007 - 20:10 #18
Har fundet fejlen, Maskinen kan vist ikke fungere med et Intel Pro wireless Netkort , det skal være et 4965 da der skal tilsluttes 3 ledninger og det kan man kun på et 4965 kort