Avatar billede japping Nybegynder
18. december 2007 - 09:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

ASPX/VB - data fra Access

Jeg er nybegynder inden for ASPX.VB, så I må lige være tålmodige :-)

OPGAVE:
Jeg arbejder i Visual Web Developer 2008 Express Edition og vil gerne have data ud af min Access database.

STATUS:
Jeg har oprettet hjemmesiden(aspx-dokumenterne) med tekst, kalender, knapper og forbindelse til Access database vha. såvel AccessDataSource og GridView. Alt dette virker fint.

HJÆLP:
Nu vil jeg så anvende nogle værdier i Access databasen i mit program, men jeg kan ikke finde ud af, hvordan jeg trækker data ud af databasen. Ydermere vil jeg gerne efterfølgende gemme data i Access databasen igen (GridView-Editering kan jeg ikke bruge, jeg vil have værdierne ud i variable). Bemærk at der kan være flere brugere på systemet, så evt. hentede data skal kunne låses i databasen så andre ikke ændrer dem).
Jeg skal altså have hjælp til følgende:
1) Hente data i access database
2) Gemme data i access database

Hvis I mangler informationer, så må I endelig sige til.
Avatar billede japping Nybegynder
18. december 2007 - 14:24 #1
Hhmmmmmm
Avatar billede japping Nybegynder
18. december 2007 - 21:06 #2
Er der virkelig ingen der kan hjælpe ?
Avatar billede japping Nybegynder
20. december 2007 - 11:20 #3
Dette spørgsmål er flyttet til ekspertens programmering VB.NET.