Avatar billede fbdk Nybegynder
17. december 2007 - 21:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Oprette tekstboks i Word sidehoved

Sidder og bakser med at oprette og navngive en tekstboks med VBA kode - der er bare det ved det, at den skal oprettes i Sidehovedet

Nedensående kode virker OK i dokumentet, men jeg har mildest talt lidt bøvl med at få den placeret i sidehovedet
Jeg mener at have set "headerfooter.shapes" et sted i literaturen, men det er "blevet væk"

Set newTextbox = ActiveDocument.Shapes.AddTextbox _
        (Orientation:=msoTextOrientationHorizontal, _
        Left:=100, Top:=100, Width:=300, Height:=200)
newTextbox.Name = ("LogoBox")

Nogen bud ?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
17. december 2007 - 21:34 #1
Her er lidt at lege med:

ActiveWindow.ActivePane.View.SeekView = wdSeekCurrentPageHeader
Selection.InlineShapes.AddOLEControl ClassType:="Forms.TextBox.1"
Avatar billede word-hajen Nybegynder
17. december 2007 - 21:36 #2
Set newTextbox = ActiveDocument.Sections(1).Headers(wdHeaderFooterFirstPage).Shapes.AddTextbox(msoTextOrientationHorizontal, 100, 100, 300, 200)

Obs! Husk at rette til det rigtige sektionsnummer og den rigtige form for header (firstpage, primary)
Avatar billede fbdk Nybegynder
18. december 2007 - 10:02 #3
Word-Haj  - det fungerer - tak - godt at der er venligtsindede større fisk i farvandet :-)
Avatar billede word-hajen Nybegynder
18. december 2007 - 18:54 #4
Velbekomme. Bider ikke ret meget ;-)