Avatar billede stane Nybegynder
16. december 2007 - 20:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af konto

Hvordan sætter jeg en konto op i MS SQL server 2005 (EXPRESS), så jeg ikke får fejlmeddelelsen: "Login failed for user 'STANEU'. The user is not associated with a trusted SQL Server connection."?

Min connectionstreng er som følger: "Data Source=STANE-PC\SQLEXPRESS;Initial Catalog=STANE-DB;uid=STANEU;pwd=STANEPW;trusted_connection=false;" providerName="System.Data.SqlClient"

Jeg bruger SQL Server Management Studio Express til opsætning af DB.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. december 2007 - 20:34 #1
Har du sat serveren op til mixed security og oprettet bruger STANEU ?
Avatar billede stane Nybegynder
16. december 2007 - 20:44 #2
Hey, det hjalp men nu får jeg så denne i stedet: "Login failed for user 'STANEU'.  Reason: The password of the account must be changed."
Avatar billede arne_v Ekspert
16. december 2007 - 20:56 #3
Den fejl er vel ret tydelig - password er expired og skal sættes.
Avatar billede stane Nybegynder
16. december 2007 - 22:07 #4
har fjernet pwd, så nu kommer jeg et skridt videre. Nu kommer denne fejl: "Could not find stored procedure 'dbo.aspnet_CheckSchemaVersion'."

Det her kører bare ikke for mig... :-(
Avatar billede arne_v Ekspert
16. december 2007 - 23:07 #6
stane-db skal have oprettet nogle ASP.NET tabeller og SP's
Avatar billede stane Nybegynder
17. december 2007 - 19:19 #7
OK, det skulle jeg altså lige skovle lidt rundt i for at fange. Ser ud til at virke nu. Smed et svar for points, og tak for tiden til en sql-newbie.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. december 2007 - 19:31 #8
kommer her
Avatar billede arne_v Ekspert
17. december 2007 - 20:15 #9
Hvad er ioevrigt grunden til at du ikke bruger windows/integrated security ?