Avatar billede superraider Nybegynder
16. december 2007 - 07:36 Der er 8 kommentarer

Delay postpack

Hey

Nogen der har nogen ide om hvordan, hvis mulig, at implementere et delay på et postback. Jeg kunne godt tænke mig at en menu, lavede et postback, men vendtede med at opdatere infoen til den har udført nogle animationer, ved ikke om det er mulig?
Avatar billede karl-koder Nybegynder
17. december 2007 - 11:26 #1
Kan du ikke smide en delay System.Thread.Threading.Sleep(300) har ikke testet det, men du kan da prøve at lege lidt med ideen ;o)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. december 2007 - 15:51 #2
Skal delayet afvikles før eller efter siden skifter?
Avatar billede karl-koder Nybegynder
17. december 2007 - 19:30 #3
Skifter ? Var det ikke en postback du laver ?

Nu ved jeg ikke hvordan din kode ser ud så det er lidt svært at sige, men så vidt jeg husker laves postbacken inden idensindhold loades igen.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. december 2007 - 19:52 #4
Nu er det ikke mig men superraider, der laver noget.. :-)

Et postback foregår således:

* Brugeren klikker på et eller andet
* Websiden sender klikket videre til serveren
* Serveren tager imod klikkes og afvikler der skal afvikles ved postback
* Serveren sender data/siden tilbage til brugeren

Så spørgsmålet er:
Skal delayet afvikles før siden senden til serveren (i JavaScript), eller før siden kommer tilbage fra serveren (i ASP.NET)?

:-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. december 2007 - 19:54 #5
Rettelser:

"imod klikket og afvikler det der"

"før siden sendes til"
Avatar billede superraider Nybegynder
18. december 2007 - 07:21 #6
Ja, meningen var at jeg ville gerne lave noget før den afviklede postbacked.

Etc, brugeren clicker på en knap, den laver noget på siden i et par sekunder hvorefter den laver postbacked.

Bedst ville være hvis den kunne lave postbacked før den nu laver hva den laver på siden, men opdatere ikke det den får sendt tilbage før den har afviklet det andet.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. december 2007 - 15:34 #7
"Etc, brugeren clicker på en knap, den laver noget på siden i et par sekunder hvorefter den laver postbacked."

- Her skal du ændre koden der står i onclick på linket, til først at afvikle det du ønsker via en funktion, som så kalder det originale link..

"Bedst ville være hvis den kunne lave postbacked før den nu laver hva den laver på siden, men opdatere ikke det den får sendt tilbage før den har afviklet det andet."

- Så skal du næsten have fat i noget AJAX..

Begge løsninger er lidt komplicerede, med mindre at du kan ændre i ASP.NET-koden direkte..

Hvis det kun er visse links, og disse links bliver autogeneret, bliver det svært at løse problemet..

Jeg tror at det bedste ville være, hvis du smed et link til siden, og evt fortalte os hvordan siden blev genereret..
Avatar billede karl-koder Nybegynder
20. februar 2009 - 01:43 #8
Lukketid ?