Avatar billede simm Nybegynder
15. december 2007 - 15:37 Der er 1 løsning

[C#] ASP.NET og Excel

Hej

Jeg skal til at rode med Excel sammen med .NET, og jeg må indrømme at jeg er noget blank på lige præcis det område. Opgaven går ud på at jeg har lavet en lille webshop, hvor ejeren skal have mulighed for at lægge nye priser ind via vedkommendes Excel-ark. Normalt ville jeg nok lave et interface, hvor de kunne tastes direkte ind i systemet, men tænkte det kunne være meget sjovt at prøve noget anderledes.

Tabellen der ligger i Excel, på x-aksen er der angivet en række med forskellige længder, og på y-aksen finder man forskellige bredder. Sammenholder man en bredde-værdi med en højde-værdi så finder man en pris.

Det skal jeg så have puttet ind i en MSSQL-database, mit spørgsmål er så, hvordan gør jeg det smartest?
Skal jeg læse værdierne felt for felt, eller der en smartere metode?

Jeg har, på den hårde måde, fundet ud af at de forskellige 64-bit operativ systemer (XP x64 og Vista x64) ikke understøtter OLEDB-driveren, findes der andre muligheder, eller må jeg bare fortælle min kunde at systemet bliver "32-bit only"

På forhånd tak

Julehilsner fra
Simon
Avatar billede simm Nybegynder
29. december 2007 - 01:13 #1
lukker.. løsningen bliver at jeg læser excelfilen ind i MSSQL og så tager jeg den derfra :)