Avatar billede mr.handstand Novice
14. december 2007 - 14:02 Der er 1 løsning

Hvilket camera og hvilket SDK/API til at få billede lagt i DB

Newbie her - så husk at tale langsomt og tydeligt når du svarer ;o)

Jeg har en applikation i tankerne som skal tage et billede fra et camera (webcam eller digitalt camera). Billedet skal placeres i en database som JPG med noget meta-information tilknyttet. Applikationen forventer jeg skal skrives som windows applikation. Billedet kan som alternativ fint placeres på fileshare med reference inde i databasen.

Spørgsmål: Hvordan kommer jeg bedst muligt igang med via min applikation at tage et billede?
* Findes der et billigt camera, som har et godt SDK som gør at jeg i en applikation kan skrive op mod nogle klasser og fjernbetjene billedtagningen for cameraet forholdsvis simpelt?

Er der nogen der kan pege på et godt kode eksempel der gør noget af ovenstående. Når jeg surfer ser jeg en del eksempler på browserbaserede implementationer hvor der mere drejer sig om videostream/JPEG fra webcam, der blot er synlige på et site, men mit behov er altså at lagre snapshots. Kvaliteten af billedet skal være i megapixel klasse (gerne 2+ Megapixel)

Bonuspoint hvis man kan pege på noget hvor camera zoom (evt. panorering) kan styres via SDK.

Bonus-bonus point - hvis cameraet kan fjernbetjenes wireless vil det være høj klasse...
Avatar billede mr.handstand Novice
22. maj 2008 - 08:27 #1
Ingen svar