Avatar billede csn79 Nybegynder
13. december 2007 - 11:15 Der er 4 kommentarer

Hjæælp - flashopgave

Sidder med en flashopgave som skal være færdig i denne uge!
Så jeg ville høre om jeg kan få en herindefra til at kigge på den, så kan jeg sende filerne på mail.
Det er ikke en stor opgave, og det er kun en enkelt ting jeg ikke kan få til at virke.
Jeg blive meget glad for hjælpen
Avatar billede kragekjaer Praktikant
13. december 2007 - 11:19 #1
Har du $ kan du få
Avatar billede rookieboy Nybegynder
13. december 2007 - 21:55 #2
Jeg vil gerne tage et kig på det - men kan ikke love noget.

Du kan sende til jf2628@hotmail.com - skriv lige her, når du sender, tjekker ikke min hotmail så ofte.
Avatar billede csn79 Nybegynder
14. december 2007 - 11:47 #3
Det lyder super. Jeg sender til dig nu.
Avatar billede rookieboy Nybegynder
14. december 2007 - 14:50 #4
Hej Camilla,

Jeg har kigget på din flash-fil. Problemet er, at du forsøger at tilgå en lokal variabel fra et andet scope, uden at addressere det korrekte scope.

I din fil, forsøger du at tilgå '_root.score' fra movieclippet 'resultat_mc', men variablen 'score' findes ikke i _root, da den aldrig er blevet initialiseret i dette scope.' Derfor tracer dit kald 'undefined'.

Jeg anbefaler at du initialiserer dine variabler i første frame i _root _level0:
var score:Number = 0;

Når en bruger svarer korrekt på et spørgsmål, skal du tildele brugeren points i de respektive movieclips (eventyr_mc, uhygge_mc etc) på denne måde:
_parent.score++;

Nu kan du tilgå variablen 'score' i 'resultat_mc' på samme vis:
trace(_parent.score);

Mvh
Christian