Avatar billede stefmeister Nybegynder
12. december 2007 - 23:47 Der er 1 løsning

MySQL laver fejl i bogstaver

Hej

Jeg er rendt ind i et mystisk problem. Hvis jeg laver en ny data til min sql med æ, ø og å, så går det fint nok med at smide det ind osv. men hvis jeg så inde i phpmyadmin retter i tabellen, så laver den bogstaverne om til mystiske tegn, altså æ, ø og å. Ø bliver erstatter af et ? og ligeledes bliver æ og å erstattet af mystiske tegn.
Jeg prøvede så at gå ind og ændre i phpmyadmin, og sagde at det hele skulle være med ascii tegnsætning, så ødelagde den alle records, med æ, ø og å i hele min tabel. Normal er det kun den man redigerede i.
Hvordan får man det løst sådan, at man kan skrive æ, ø og å, uden den brokker sig? Jeg kan hvis jeg selv skriver det i php og smider i et dokument på serveren, men det er lidt upraktisk, hvis jeg bare skal rette noget hurtigt, så er det nemmere bare at rette i phpmyadmin - men det kan man så ikke nu. Jeg har hidtil på min anden hjemmeside altid brugt phpmyadmin, uden problemer.

Steffen.
Avatar billede stefmeister Nybegynder
12. december 2007 - 23:57 #1
Nå prøvede lige at dumpe hele tabellen og create en ny, så virker det igen på mystisk vis.. Har stadig ingen anelse om hvad der var galt før. Men problem løst!