Avatar billede oppes Seniormester
12. december 2007 - 22:04 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

hvilken styresystem

Vil købe en bærbar men så medfælger styresystem vista busines med har hørt så meget negativt om vista . Hvad er forskel vista home og vista busines. Og er det muligt stadivæk at få xp i stedetfor?
Avatar billede oppes Seniormester
12. december 2007 - 22:30 #3
jeg mente nærmest stabiliteten
Avatar billede trav4u2 Novice
12. december 2007 - 23:04 #4
5 mio. hits hvis man googler - Vista crash - fortæller vist alt!
Selvom xp har mange år på bagen giver - xp crash - kun 3 mio. hits.
Totalt videnskabeligt ;-)
Avatar billede oppes Seniormester
12. december 2007 - 23:32 #5
Så er det bedst at blive ved xp'n. Og så skal jeg vælge den bedste bærbar for sølle 5000kr. det er strax sværere, nogle forslag?
Avatar billede oppes Seniormester
12. december 2007 - 23:34 #6
5mio og 3mio forstår jeg ikke en pind, men ......
Avatar billede trav4u2 Novice
13. december 2007 - 01:54 #7
Der er fordele og ulemper ved begge valg.
Fordelen ved Vista er at du er mere fremtidssikret mht. eks. nye drivere og nye programmer.
Fordelen ved XP er at du er mere sikker på at tingene fungerer i dag.

Så i dag ville jeg holde mig til XP, men det kunne godt ændre sig med SP1 eller SP2, så om ½-1 år gør jeg måske som katten (ville vælge Vista :-))

Google finder 5 mio. hits når man søger på vista nedbrud, mens den tilsvarende søgning for xp ”kun” giver 3 mio hits.
http://www.google.com/search?q=Vista+crash&btnG=Google-s%F8gning&hl=da&lr=
http://www.google.com/search?hl=da&q=xp+crash&lr=

Så der er da et par stykker eller tre, der har problemer med Vista :-)
Avatar billede oppes Seniormester
13. december 2007 - 08:58 #8
God jul
Avatar billede trav4u2 Novice
13. december 2007 - 11:35 #9
Tak i lige måde :-)

Hvis du vil have et bud på en all-round xp-maskine til omkring 5000,- , kunne denne her være en mulighed:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=391850

Den har en pæn stor HD, Firewire og lav vægt. Samtidig får modellen (A200), i forskellige versioner, ok anmeldelser her:
http://alatest.dk/Toshiba_Satellite_A200_Laptop_Computers/Laptop_Computers/expert_reviews/38693334,30/
Avatar billede jtth Nybegynder
13. december 2007 - 11:44 #10
Tror ikke du skal være så bange for Vista. Jeg havde selv store betænkeligheder efter hvad jeg havde læst. For 2 mdr siden købte jeg endnu en comp., og valgte så alligevel at købe Vista med, det har været uden problemer. Den har lukket utilsigtet ned 1 gang i samme periode har maskinen med XP gjort det 3 gange.
Avatar billede oppes Seniormester
14. december 2007 - 00:05 #11
Syns I at Toshipa SatellitePro A200-17M-PentiumDual Core 1.86 GHz til 5169 er værd at overveje.
Avatar billede oppes Seniormester
14. december 2007 - 00:06 #12
Den er med XP professionel