Avatar billede hans01 Nybegynder
12. december 2007 - 16:31 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Hvordan slipper jeg min kone igennem firewall en

Min kone og min pc er koblet op i et lokalt netværk via en switch. begge pc kører win2k. jeg er lige blevet angrebet af en virus så derfor har jeg installeret lidt forskellige ting, bla zone alarm. efter denne er kommet til kan jeg ikke få adgang fra min kones pc til min, da firewallen blokerer denne, hvordan kan jeg konfigurer za til at acceptere henne ( den kender hende måske?)
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
12. december 2007 - 16:34 #1
Indsæt hendes ip i Trusted Zone. Det burde gøre tricket
Avatar billede justrace Novice
12. december 2007 - 17:11 #2
>Min kone og min pc....

Hvordan har du båret dig ad med det?
Avatar billede hans01 Nybegynder
12. december 2007 - 17:17 #3
hej justrace

ja det er en kunst.... nåmen vores pc er er sat op til at hente ip adressen automatisk så der fremgår ingen ip umiddelbart, hva gør vi så?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
12. december 2007 - 17:33 #4
Du kan se ipen i IPCONFIG. Start -> Kør -> Skriv CMD tryk <enter> I CMD vinduet skriver du IPCONFIG og trykker <enter> så får du hendes IP (blandt andet)

Ellers gå bare her ind og få den http://myip.dk/
Avatar billede hans01 Nybegynder
12. december 2007 - 17:37 #5
Jamen det var jo enkelt, vender lige tilbage
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
12. december 2007 - 17:44 #6
Lidt hjælp til ZA her http://www.markusjansson.net/eza.html
Avatar billede thesheriff Nybegynder
12. december 2007 - 17:58 #7
http://myip.dk/ hjælper nok ikke rigtig på LAN ;)
Avatar billede justrace Novice
12. december 2007 - 18:04 #8
Joh, det gør. Altså hvis man kører uden firewall/router, og kun kører direkte, eller gennem en switch. :))
Avatar billede hans01 Nybegynder
12. december 2007 - 18:18 #9
Det virkede ved at gå i command promt, smid lige et svar forever
Avatar billede justrace Novice
12. december 2007 - 19:08 #10
Du kan godt komme ud for at hun skal have en ny tilladelse i ny og næ, men netkortet vil normalt selv bede om den samme ip som sidst på DHCP-serveren hvis den er ledig. Du kan også give begge en fast ip, og slå DHCP fra i firewallen/routeren.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
12. december 2007 - 19:10 #11
Eller reservér ip'erne på dhcp serveren.

Og hans01; dit spørgsmål burde altså have en pris for sjoveste problemformulering :)
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
12. december 2007 - 19:14 #12
Godt det lykkedes :)
Avatar billede justrace Novice
12. december 2007 - 19:35 #13
>thesheriff: Jeps. Først er konen tilsluttet netværket, og gu' hjælpe mig om hun så ikke også skal køres gennem firewallen. Gad vide om ikke, når det kommer til stykket, er hende der har fået installeret alarm på "zonerne". ;)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
12. december 2007 - 19:44 #14
He he, ja ren Matrix :)
Avatar billede justrace Novice
12. december 2007 - 19:51 #15
Det med at reservere ip'erne på DHCP er godt nok, men bedre at slå den fra, så evt., nå ja, indtrængere, ikke kan få en ip tildelt, men skal kende/gætte både ip-range som er begrænset til det antal der skal bruges, og subnet-mask.
Avatar billede hans01 Nybegynder
12. december 2007 - 20:00 #16
Ja hun er sgu ude for noget, men der nu en god måde at teste hvor holdbart et forhold er. mht til de faste IP så kører vi adsl over en retnings bestemt antenne, og dette setup kræver automatisk hentning af IP adr.

Sorry for min lidt distrete formulering, men jeg har et andet sp. kørende i virus afd. da jeg er ved at rense min pc for en fandens masse snavs som får min IE6 browser til at åbne utallige vinduer, indtil pc fryser.

tak for alle svarene. og godt i fik et godt grin så har vi alle fået noget ud af det. smil...
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
12. december 2007 - 20:18 #17
Tak for point og grineren :))
Avatar billede justrace Novice
12. december 2007 - 20:21 #18
Også herfra!!
Avatar billede thesheriff Nybegynder
12. december 2007 - 20:22 #19
Yes Sir! :)
Avatar billede hans01 Nybegynder
12. december 2007 - 20:24 #20
Don't mention it, its all in a days work.