Avatar billede Claus Mester
11. december 2007 - 22:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

World of Warcraft fryser fast

Hej på eksperten,

Kunne ikke finde en passende kategori til spørgsmålet, så jeg håber på forståelse af mit kategorivalg.

I længere tid har jeg spillet WoW på en 4 år gammel maskine uden problemer. Jeg har nu investeret i en ny PC med følgende specs.:

Visat Home Premium 32bit
AMD64 x 2 Dual Core 4400+
4 GB RAM
512 MB (1,5 GB delt hukommelse) GeForce 8500GT

Mit problem er, at jeg ikke længere kan spille det, fordi det fryser fast efter ca. 2-5 minutter. Det eneste der hjælper er en cold reboot.

Nogen der kan hjælpe til løsningen af mit problem?

nicolaus
Avatar billede soulraven Nybegynder
12. december 2007 - 03:04 #1
Hej Nicolaus.

Har du opdateret til de seneste driver?
du kan hente dem her
http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

har du problemer i andre spil?
Avatar billede Claus Mester
12. december 2007 - 09:22 #2
Tak for din kommentar.
Min grafikkort driver er nyeste opdatering fra 4 kvartal 2007.
Jeg har endnu ikke prøvet andre spil, så det ved jeg ikke. Spiller kun WoW.

Nogen nævner det er Vista der er problemet, andre at det er GeForce kortet, Dual Core processoren og igen andre, at det ikke har noget med Vista at gøre, fordi spillere med XP også oplever problemet.
Avatar billede soulraven Nybegynder
12. december 2007 - 15:25 #3
Der er mange der har problemer med lag, men selve årsagen er tit vidt forskellig, grunden til der er så mange problemer med vista er at der er ikke samme kvalitet og kvantitet af drivere, og forudsager lag da hardwaren ikke køre ordenigt.

Prøv at sætte alt grafikken ned på det minimale, er der en ændring? (så vi kan fastslå hvor fejlen ligger)

Eventuelt prøv at disable lyden i spillet og check om der er nogen forbedringer.

du kan prøve at højreklikke på WoW.exe i din mappe og gå ind i egenskaber og sætte den til at køre i kombabilitets mode som XP service pack 2, og se om det hjælper.

hvis intet af overstående virker, prøv at åbne start>kør og skriv dxdiag og se om den rappotere nogen fejl når du går ind under tabben display og trykker test directdraw eller d3d.

hvis der stadig ikke er bid, prøv at se om du kan finde et andet nogenlunde moderne spil og præs preformance til det yderste og se om den fejler. rappotere endelig tilbage så skal jeg nok fortsat hjælpe dig.
Avatar billede Claus Mester
12. december 2007 - 16:34 #4
Inden jeg postede dette indlæg, havde jeg testet et par ting jeg havde læst på diverse forums.

Jeg nulstillede alle videoinstillinger til default, ved at fjerne tre mapper i WoW folderen: cache, WTF og Interface. Men forsøgte ikke at sætte alle til minimum. Det prøver jeg lige.

I samme moment målte jeg temperaturen på maskinen og da den frøs fast var den omkring 40 grader C. Så varme burde heller ikke være årsagen.

Jeg skal lige teste det igen, og være sikker på det ikke var en tilfældighed. Men jeg tror der var en ændring i login tiden, da jeg nulstillede alle videoindstillinger til default, idet computeren først frøs fast efter små 10 minutter.

Endvidere forsøgte jeg også, at sætte kompatibilitets mode til XP Sp2 og det hjalp heller ikke yderligere.

Nu vil jeg teste dine forslag og se om det er de vises sten :)

Vender stærkt tilbage (muligvis først om et par dage) ..
Avatar billede Claus Mester
23. december 2007 - 11:19 #5
Så fik jeg tid til at kigge på det og det hjalp med en opdatering af grafikkort driveren til nyeste version :-)

Tak for hjælpen og glædelig jul.

(Husk svar)
Avatar billede Claus Mester
21. januar 2008 - 09:42 #6
Lukker