Avatar billede fredz Nybegynder
10. december 2007 - 21:31 Der er 1 kommentar

datatab ved fejlkopiering til skrivebeskyttet mappe

I C roden (Windows XP HOME) havde jeg en mappe med mange vigtige data. Kom måske til at ryste lidt på hånden, da jeg klikkede for at åbne den, for pludselig var den væk. Fandt at den var smuttet ind i mappen ved siden af, som også ligger i roden. Den hedder noget mærkeligt "d002b344...osv". Forsøger jeg at flytte datamappen tilbage, får jeg en besked om at dette ikke er muligt og at adgang er nægtet. Kontroller at disken ikke er fuld eller skrivebeskyttet.
Dialogboksens overskrift er "Der opstod en fejl under kopiering af filen eller mappen".

Når jeg forsøger at åbne datamappen får jeg at vide, at den ikke er tilgængelig og at adgang er nægtet. Klikker jeg på egenskaber for mappen, ser jeg, at størrelsen er 0 byte.

Har prøvet at fjerne fluebenet i skrivebeskyttet, men det kommer bare igen. Har også prøvet at fjerne skrivebeskyttelsen med attrib -r -s c:\data. Hjalp ikke. Men måske er det ikke kun skrivebeskyttet, som er problemet? Kan data virkelig være forsvundet? En søgning på kendte filnavne i datamappen giver intet resultat.

Har nogen oplevet noget tilsvarende og kender en løsning?

mvh
Avatar billede fredz Nybegynder
11. december 2007 - 00:34 #1
fandt et brugbart svar andetsteds i denne kategori:
http://support.microsoft.com/?kbid=308421
så problemet er løst