Avatar billede Slettet bruger
10. december 2007 - 20:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Opsætning med dyndns.dk og IIS på port 81

Hej

Jeg har en Apache webserver kørende på min Win XP Pro, sammen med en IIS 5.

Apache kører på port 80, IIS på port 81.

Apache kører med PHP, IIS kører ASP.

Apache kan fanges udefra på min *.dyndns.dk:80 adresse. Derfor troede jeg også at IIS'en kunne fanges på *.dyndns.dk:81

Det virker tilsyneladende ikke. Begge kan fanges på localhost:80 hhv. localhost:81

Både port 80 og 81 er forwardet til min webserver. Jeg har prøvet at sætte hostnavnet *.dyndns.dk ind i IIS under "Værtsheadernavn" på fanebladet "Websted" under mit standardwebsted.

(*.dyndns.dk betyder selvf. at * er min adresse ;) )

Håber I kan hjælpe!
Avatar billede eckhardt Nybegynder
10. december 2007 - 20:25 #1
har du prøvet at lave et link fra den ene til da anden ?
jeg har selv prøvet at køre at køre både med iis og apache på hver sin port
og det hade jeg ingen problemer med

men ellers prøv dette link
http://probe.hackerwatch.org/probe/probe.asp

det er en online port scanner så du kan se om dine porte nu er åbne helt
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2007 - 22:24 #2
På ShieldsUp https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 ses port 80 fint, mens port 81 står som Stealth :(

Både i min CyberCity router og min trådløse router forwardes port 80 og 81 til min private IP.

IP-Telefoni forwardes på samme måde til min SIP-adapter, så selve forward fungerer fint. Jeg er bange for at problemet er i IIS...
Avatar billede eckhardt Nybegynder
11. december 2007 - 13:15 #3
hvis den siger port 81 står som stealth så er den lukket
men jeg ville da lige prøve at køre denne scan da den er meget god
http://probe.hackerwatch.org/probe/probe.asp
og hvis den også siger den er lukket ville jeg da prøve på en anden port som 82 eller 83
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2007 - 14:53 #4
http://probe.hackerwatch.org/probe/probe.asp kan desværre ikke teste på port 81 (så vidt jeg kan se)
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2007 - 14:54 #5
Jeg kører i øvrigt en FTP-server på port 21 og den virker fint. Det samme gør jo Apache-serveren på port 80, så jeg tror såmænd der bliver port-forwardet fint nok...
Avatar billede eckhardt Nybegynder
11. december 2007 - 20:36 #6
det jeg tænker er om din router ikke tillader at åbne for port 81

det gør min firewall ikke
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2007 - 21:47 #7
Hej!

Ja...jeg har nu fundet fejlen, du havde ret i at det var en FW. Jeg havde helt glemt at jeg har Windows Firewall, da jeg sidder bag 2 almindelige (hardware) firewalls.

Du må meget gerne lægge et svar :)
Avatar billede eckhardt Nybegynder
12. december 2007 - 17:41 #8
oki godt du har fundet fejlen
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2007 - 17:50 #9
Tak igen ;)