Avatar billede mrbs Nybegynder
10. december 2007 - 10:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Standard webbredde

Hey folks!

Har i nogen tid spekuleret over hvad man gør mht. sidebredde på web. Det er sikkert et gennemdiskuteret emne uden nogle konkrete svar, men jeg tager chancen igen.

Sagen er, at jeg har lavet websites i nogle år, og har forholdt mig til fakta som gennemsnitbrugeres skærmopløsning osv. Men har aldrig undersøgt, om der er en standard, som er angivet i et W3-lignende konsortium.

Sagen er, at jeg for tiden er konsulent på en offentlig virksomhed, hvor jeg gerne vil forholde mig til en eventuel standard...

Findes disse?
Avatar billede keysersoze Guru
10. december 2007 - 18:18 #1
nej - der er ingen standard, og det ville også være umuligt at følge i mange tilfælde for hvem er målgruppen, hvordan skal applikationen tilgås osv. Samtidig med det ville en standard hele tiden kunne sig da folk jo for bedre/større skærm og skærmkort så en evt standard ville let kunne blive forældet.
Avatar billede keysersoze Guru
17. marts 2008 - 17:40 #2
lukketid?
Avatar billede mrbs Nybegynder
17. marts 2008 - 19:26 #3
:)