Avatar billede gf Nybegynder
08. december 2007 - 19:22 Der er 1 kommentar og
1 løsning

vpn på zywall 35

Hej

Vi har på vores skole en terminalserver der står bag en zywall 35. Jeg har forwardet port 3389 til terminalserverens ip således at lærerne kan tilgå skolens netværk hjemmefra på den måde. Jeg er klar over at dette sikkerheds messigt er en noget nær katastrofal løsning :)

Derfor vil jeg gerne igang med vpn men jeg ved stort set intet om det. Er der nogen her der har nogle guides, links, tutorial´s etc.  eller kan hjælpe mig med opsætning af pcere og firewall så vil jeg være meget taknemelig.

mvh gf
Avatar billede gf Nybegynder
08. december 2007 - 19:34 #1
Lige for at præcicere, så er det hensigten at lærerne skal ende på terminelserveren.

mvh gf
Avatar billede gf Nybegynder
09. december 2007 - 12:50 #2
Hej

Jeg har brugt en del tid på at google og fandt dette link der besvarer mit spørgsmål 100%.

http://www.zyxel.dk/web/support_faq_detail.php?guide_id=VPN%20-%20Tunnel%20mellem%20ZyWALL%202%20Plus/5/35/70%20og%20ZyWALL%20VPN%20klient%20(SafeNet)

mvh gf