Avatar billede bruger2004 Nybegynder
08. december 2007 - 11:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Exchange 2007 Outlook klienter kan ikke logge på

Hej alle sammen,

Jeg har et problem med en lille exchange server...
Det er en ny maskine som har følgende installeret
Win 2003 R2 Standard 64 bit
Exchange 2007 Standard

Problemet er sådan set at alle andre brugere end Administrator får følgende besked når de prøver at logge på med outlook
"Navnet kunne ikke findes på adresselisten"
og så kommer man ikke længere...

Er der noget der ved hvad dette kan skyldes, så vil jeg være taknemlig da jeg ikke ved ret meget omkring exchange 2007.
Avatar billede venturer Nybegynder
08. december 2007 - 11:38 #1
Lyder måske banalt. Men har du oprettet en mailbox til brugerne endnu?
Det er ikke nok "kun" at oprette brugerne i Active Directory. Som udgangspunkt er det kun den bruger (typisk "Administrator") som har installeret Exchange, som rent faktisk har en mailbox.
Avatar billede bruger2004 Nybegynder
08. december 2007 - 14:22 #2
yes yes de er oprettet i exchange...

Måske også dumt jeg ikke lige har skrevet dette i spørgsmålet...

Men med ny server mener jeg bare 2 måneder gl. installation som har virket fint indtil i går fredag, men havde håbet jeg kunne nå at få fat på nogen der kunne hjælpe inden weekenden, men det gjorde jeg ikke derfor prøver jeg her.
Avatar billede riversen Nybegynder
08. december 2007 - 18:47 #3
man kunne jo fristes til at spørge, hvad der er ændret siden det pludselig ikke virker. Noget må der jo være sket... tænk dig godt om...
Avatar billede bruger2004 Nybegynder
11. december 2007 - 01:07 #4
ja det er nemlig det mærkelige... der er intet sket, men har kørt en betalt support sag ved microsoft hvor deres engineer mente måske det var en virus eller lign. udefra kommende som har foresaget dette problem som er havde ødelagt linket mellem AD/DC/Exchange men jeg har for nemhedens skyld lavet en reinstallation og så gendannet mailboxs.

så jeg har ingen direkte løsning, men vil bare lige fortælle, men vil nu lade dette spørgsmål stå hvis der nu er nogen der evt. ved hvordan man i sådan en case ville kunne repair en exchange 2007 installation fordi muligheden for bare at afinstallere exchange og så installere den igen fidnes ikke, jeg kunne ikke få lov at fjerne exchange. sådan at hvis andre sidder i samme knibe (eller man selv havner i den igen) så findes løsningen på nettet.
Avatar billede riversen Nybegynder
11. december 2007 - 08:33 #5
ha, den slap han sq billigt om ved...

men godt du fandt ud af at få det løst.
Avatar billede bruger2004 Nybegynder
19. februar 2008 - 01:47 #6
beklager jeg ikke har fået fulgt op på dette spm. men hvis i lige smider et svar begge to får i points for jeres forsøg...
Avatar billede riversen Nybegynder
19. februar 2008 - 11:47 #7
jeg springer over
Avatar billede bruger2004 Nybegynder
15. maj 2008 - 11:39 #8
Okay, så lukkes dette spm.