Avatar billede jmc Nybegynder
07. december 2007 - 15:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Snyde andre firmaer med adwords

Er der nogle som ved om der er sanktioner imod virksomheder som smider andre firmanavne ind i som keywords i deres adwords og derved placere sig foran når man søger på firmanavnet?
Avatar billede madx Nybegynder
07. december 2007 - 15:21 #1
Ja, jeg ved en hel del... kan du konkretisere problematikken?
Avatar billede madx Nybegynder
07. december 2007 - 15:23 #2
Hvis Google har ordet registreret som varemærke, så tages ordet mere eller mindre automatisk ud.

Andre ord tages ud til vurdering af Google redaktører.

Nogle ord, skal du søge om at bruge, f.eks. medicin
Avatar billede jmc Nybegynder
07. december 2007 - 15:45 #3
Eksempel:
Det handler om at du f.eks. skriver vestas og siemens kommer frem som sponsoret link øvert i listen (ikke til højre).
Avatar billede jmc Nybegynder
07. december 2007 - 16:39 #4
Avatar billede madx Nybegynder
07. december 2007 - 16:53 #5
Markedsføringsloven gælder også på Nettet

Siemens må ikke anvende andre varemærker i sin markedsføring. Heller ikke på Adwords.
I den virksomhed jeg har siddet i, sendte vi løbende breve via advokater.

Ift. Adwords kan du søge Google om at få anerkendt dit varemærke, og så får du eksklusivitet.

Jeg er sikker på at Google gør kort proces med folk der ikke overholder deres retningslinier. Det var vi jo også set på SEO i pressen for nylig.

Så sanktionen er advokat/retsag og/eller udsmidning som annoncør hos Google. Og sikkert en masse midt imellem.
Avatar billede madx Nybegynder
07. december 2007 - 16:57 #6
Iøvrigt havde jeg på et tidspunkt en småanløben chef, som bad mig udføre noget i den retning. Det havde slet ikke nogen sæsentlig effekt.

Men jeg har også været på konference og høre Hilton-hotellerne hyle over, at de ikke havde råd til at købe eget varemærke fordi der var så mange spammere.

Idag her Google procedure for alt det her. Men selvfølgelig er der huller....
Avatar billede jmc Nybegynder
10. december 2007 - 22:36 #7
takker :o)
Avatar billede madx Nybegynder
11. december 2007 - 10:26 #8
selvtak, så blev det Jul alligevel ;-)