Avatar billede Jman Praktikant
06. december 2007 - 23:11 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

ISS sat op - localhost virker, men ikke i public

lidt hjælp her..
Det er lang tid siden jeg har sat en server op. Jeg har sat IIS op og kan kalde www.webside.dk via http://localhost/www.webside.dk/

men når jeg kalder www.webside.dk er der fejl. Det er en side, der har været oppe, men min server døde, så nu skal den køre på reservemaskine.

Det jeg har gjort er at ændre router til at pege på IP 192.168.1.4 i stedet for 192.168.1.3

Ellers kan jeg ikke se hvad jeg ellers skulle gøre.. men det virker i hvert fald ikke på public web
Avatar billede hojben Novice
07. december 2007 - 11:47 #1
du skal indstille iis' default site til at pege på din sti til www.webside.dk

Kald udefra peger ikke på subdiret og du vil få en fejl da www.webside.dk bare er et subdir under din root.

husk også at i routeren skal det være port 80 der peges mod .4
Avatar billede Jman Praktikant
07. december 2007 - 12:03 #2
Hej hojben
IIS peger på subdomæne, da der skal køre 4 sites på den.
Derfor er default på ikke defineret
Avatar billede hojben Novice
07. december 2007 - 12:40 #3
Hvilken fejl får du?

dvs der er oprettet 4 sites i IIS?

Default må være defineret da du kalder localhost/www.webside.dk. Hvis du ikke har noget ved åbning af http://localhost er det fordi der ikke er nogen startside fx default.htm.
Avatar billede hojben Novice
07. december 2007 - 12:41 #4
skal lige på hospitalet med konen til scanning af maven så skriver senere i aften..
Avatar billede Jman Praktikant
25. juni 2008 - 13:19 #5
lukker - det er serveren også . kan sgu ikke betale sig at have den mere ;)