Avatar billede m_smiszek Nybegynder
06. december 2007 - 13:25 Der er 2 kommentarer

Masterpage,master accept af textbox.text fra anden side

Hej alle,

Jeg sidder og arbejder i noget kode der skal ligge i masterpage.master - dog har jeg en masse forskellige sider som har textbox.text liggende.

Der er nogen metode til at få indputtet fra sin textbox på eks. opret.aspx og læse det via sin masterpage ?

Mvh Mikkel
Avatar billede bvli Praktikant
06. december 2007 - 13:46 #1
Ideen med din master-page er vel, at den ikke skal vide noget om dine content-pages, eller hur?

Udstil en public property på din master-page, og lad så din content-page sætte den property. (Husk at sætte @MasterType direktivet på dine content pages)

/B :)
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
07. december 2007 - 10:54 #2
Enig med bvli, men hvis det er nødvendigt kan du gøre noget a la:

TextBox tb = (TextBox)Page.FindControl("ctl00$ContentPlaceHolder1$tbFirstName");
string s = tb.Text;

Hvis du har problemer med id'et på din textbox så kør siden og klik vis kilde der kan du se det eksakte id af din textbox.