Avatar billede tiger_dk Mester
06. december 2007 - 09:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvor kommer navnet Macintosh fra ?

Hej !

Simpelt spørgsmål, Hvor kommer navnet Macintosh fra ?

Mvh
tiger_dk
Avatar billede theprofessor Nybegynder
06. december 2007 - 09:58 #1
Apple computer launced the Apple way back in the 1970's--later they needed another name, so since the Macintosh apple was very juicy, they chose that!
Avatar billede tiger_dk Mester
06. december 2007 - 11:56 #2
Tak for svaret :-)
Avatar billede thegenuine Praktikant
06. december 2007 - 16:20 #3
Det svarer ikke på dit spørgsmål, men hvis du er tilfreds, så er det jo fint ;o))
Avatar billede tiger_dk Mester
06. december 2007 - 16:43 #4
hvis du har et andet svar, så lad mig da også høre det !
Avatar billede thegenuine Praktikant
06. december 2007 - 17:01 #5
I named it for my favorite kind of eatin' apple, the succulent McIntosh (I changed the spelling of the name to avoid potential conflict with McIntosh, the audio equipment manufacturer). There have been, as Horn points out, many inaccurate recountings of the early Mac history. The best I've seen (they guy did some heavy-duty research) is Owen Linzmeyer's "The Mac Bathroom Reader". My own history of the Mac (entitled "The Mac and Me") is currently being serialized in the Computer Historical Association of California's journal.
Avatar billede tiger_dk Mester
06. december 2007 - 17:53 #6
tak, for det !  Vi du have point ?
Avatar billede thegenuine Praktikant
06. december 2007 - 18:18 #7
Ping
Avatar billede thegenuine Praktikant
06. december 2007 - 18:18 #8
Nej, det er lige meget...