Avatar billede jonpet Seniormester
05. december 2007 - 11:12 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Foreslag til Nyt Grafikkort,

Hej

Jeg står og skal købe et nyt Grafikkort, men kan ikke rigtigt -se Godt fra skidt,  så er der nogle der kender et godt grafikkort til omkring 400-600 kr.
Det skal lige siges at jeg spiller meget De store spil, Som Hit Man. Deltaforce. Need for speed. o.s.v. så det skal kunne kører disse spil uden problemer.
og lige et spørsmål merer, der er en af mine venner der siger at jeg ikkebehøver at Købe et 512 Grafikkort, men kan nøjes med et 256 Mb, for han siger at der ikke er nogle forskel at mærke.. er det rigtigt at der ikke er nogle forskæl at mærke på et 256 MB Grafikkort og et 512 grafikkort.

Min PC kører med Win Xp-2800 Mhz med 1Gb Rem

Jeg håber at der er nogle der kan hjælpe mig.

                        Venlig hilsen
                          John...
Avatar billede kfz Nybegynder
05. december 2007 - 11:27 #1
med de spil der er kommet på det seneste, gør det en forskel om der er 256 eller 512 mb ram(eller 320/640 mb).

når du siger store spil, er det så lidt ældre spil, eller skal den også kunne køre de nyeste spil, for så er 400-600 ikke nok.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
05. december 2007 - 11:29 #2
Og skal det være agp eller pci-e?
Avatar billede jonpet Seniormester
05. december 2007 - 11:43 #3
jeg spiller meget Deltaforce 3.-Hit mann. Battelfild- Need for speed. og spil i den klasse, men ville gerne have et grafikkort med lidt framtid i, sådan at jeg kan kører de nye spil,,
Avatar billede jonpet Seniormester
05. december 2007 - 11:44 #4
jeg har hørt noget om at agp var et godt mærke,, men ved det ikke selv,, så bare et rigtigt godt Grafikkort,;)
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
05. december 2007 - 13:45 #5
ok...agp er en kommunikations port, og det samme er pci, så det har altså intet med hvilket mærke du er ude i. Mærkerne der er på marked er mange, men de to helt store er Nvidia og ATI. Hvilket mærke der så er det bedste er en lang religions krig. Du skal først finde ud af hvilke muligheder for porte du har. Om du har PCI-E (Express) eller om du har AGP. Har du en lidt ældre maskine (2 år og der over), så har du nok ikke PCI-E men muligheden for AGP. Så skal du til at se på hvilke AGP kort der er på marked, og der er stadigvæk en del. Din prisklasse på 400-600 kr. er ikke realistisk medmindre du selvfølgelig bruger noget on-board grafik idag, så ville du kunne slippe afsted med at købe et fx5200 fra Nvidia eller noget i den stil.

Ellers er du ude i noget med at skulle opgraderer din maskine eller købe en ny. Du kan hurtigt komme ud i noget med at du vil til at smidde en Ferrari motor i din Trabant, og det kommer bare aldrig til at virke.
Avatar billede buchi Nybegynder
05. december 2007 - 15:32 #6
du bliver nødt til at slippe meget mere end 400-600kr. smid 2000 kr og køb et geforce 8800gt så er du rigtig godt kørende (pci-e).

i øvrigt, need for speed, er efterhånden mange ting. hvis det er underground 2, skal du ikke bruge noget spicielt kort, i forhold til pro street.
Avatar billede jonpet Seniormester
06. december 2007 - 12:56 #7
Hej igen,
Nu er det sådan at jeg har fået min pc samlet så det er ikke et bestemt mærke Pc jeg har. men mit bundkort Hedder, Asus- P4v8x-Mx. og den kører med 1GB Geil Rem.
men om jeg har PCI-E eller AGP ved jeg ikke, og jeg har ikke meget forstand på hvad for nogle porte i snakker om ;). (Plejer bare at sætte min skærm til Grafikkortet,)
men 2000 kr er nok lige i overkanten.  jeg har kørt et kodt stykke tid med et geforce fx5500 256mb, men det komme ikke rigtigt følge med da jeg købte det Nye Hitman, så hvis man kunne få noget der var en gang stærker ind  (geforce fx5500) så ville det værer fint, for et par år siden gav jeg omkring 600 kr for det,
jeg håber at i kennder et Garfikkort der ligger lige der omkring.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
06. december 2007 - 16:05 #8
Du har en agp port.

Hvis du kan strække dig til ca. kr. 800, er dette kort bestemt en mulighed:

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=399770

Ellers kan dette kort måske være noget:

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=263002
Avatar billede jonpet Seniormester
07. december 2007 - 12:18 #9
Tak det thesheriff de grafikkort ser gode ud begge to, men hvad for et er det bedste, jeg har brug for et der er ½ til en hel, gange stærker ind det gamle garfikkort jeg havede  ( geforce fx5500 256mb ) for mit gamle garfikkort hakkede lidt når jeg spillede, det nye Hit mann og Need for Speed Carbon. samt net spillet, Combined Arms, så jeg vil heller give 800-900 kr. og så få et der kan Yde noget, ind at give 600 kr for et der ikke er stærker ind mit Gamle grafikort (geforce fx5500)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
07. december 2007 - 12:50 #10
Begge kort yder væsentlig bedre end dit nuværende.

Jeg kan godt forstå, at du ikke ønsker at bruge alt for mange penge på en gammel pc.

En god idé kunne være et kompromis:

Køb X1650Pro og en ekstra GB RAM, så vil du være betydelig bedre kørende.
Avatar billede jonpet Seniormester
07. december 2007 - 16:26 #11
ok  thesheriff Tak for hjælpen, jeg tror at jeg vil prøve sådan et X1650Pro- grafikkort.så smid lige et svar, så giver jeg lidt poing som tak,, ;)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
07. december 2007 - 16:59 #12
Velbekomme :)