Avatar billede svelmoe Nybegynder
04. december 2007 - 13:30 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

træk den seneste forekomst ud og så dem med samme rumnummer.

Hej eksperter.. jeg er igang med sådan noget registrerings system.

Nu mangler jeg bare en funktion hvor man kan se det sidste rum man har været og registrere i (møbler).

dvs. hvis du lige har registreret rum 12, og lige vil se "seneste". Henter den, sidst indsatte møbel, og alle dem hvor rumnummeret er lig med.

jeg kan ikke bare tage det højeste rumnr, da der ikke er nogen garanti for at der bliver registreret i fortløbne rækkefølge, i forhold til rumnumrende.

Jeg har kigget lidt på SELECT MAX(rumnr) FROM $projekt.

men det gør netop det den ikke skal, og kan ikke lige se mig ud af en løsning.

en der har en idé?

på forhånd tak

/svelle
Avatar billede fennec Nybegynder
04. december 2007 - 13:38 #1
Har du ikke et ID på rækken som er autonummer??
Avatar billede svelmoe Nybegynder
04. december 2007 - 13:43 #2
jo det har jeg, men kan ikke rigtig få det til at virke.

SELECT MAX(id) FROM $projekt giver en helt tom linje. selvom det linjen med det højeste id er fuld..

Når det så er løst er jeg igen lidt på bar bund. Hvordan får jeg så alle med lignene rumnummer ud også? :-)
Avatar billede svelmoe Nybegynder
04. december 2007 - 14:08 #3
jeg har lavet noget lidt mere simpelt som igrunden gør det samme :)

ORDER BY id DESC.

eller tak for det