Avatar billede jens_k Nybegynder
03. december 2007 - 18:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

MDF filen fylder meget, selvom databasen næsten er fuld.

Hej,

Jeg har en database liggende i en MS SQL 2005.

På et tidspunkt brugte vi databasen til opbevaring af billeder, vi havde omkring 100.000 billeder i databasen, og det fyldte meget. (20 gb ca.)

Nu har vi trukket alle billederne ud af databasen, og samtidig slettet dem i databasen, men database størrelsen er stadig ca. 20 gb.

Er der noget med kan gøre for at få det reduceret det til "normal" igen?

Jeg forsøgt at tage en "Full backup" i håb om det hjalp, men det hjalp ikke.

Nogen som ved hvad der kan gøres?

Mvh

JK
Avatar billede arne_v Ekspert
03. december 2007 - 18:36 #1
Avatar billede pimanx Nybegynder
06. december 2007 - 17:20 #2
Arnes link er det klart mest uddybende svar på dit spørgsmål.

Men du kan formentlig 'nøjes' med at højreklikke på databasen, vælg Tasks, vælg Shrink. Sørg for at vælge mdf filen, og se evt hvor mange % unused space der er. Sæt et flueben i Remove Unused space og tryk OK. Det skulle gerne shrinke din database.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. december 2007 - 00:43 #3
jeg smider et svar også
Avatar billede jens_k Nybegynder
07. december 2007 - 12:32 #4
Hej,

Jeg fik det ordnet den 3. december ved hjælp af Arnes svar.

Mange tak, det er så rart at kunne få hjælp fra nogle eksperter :)

Jeg giver pointene til Arne da det var hans indlæg jeg brugte.

Mvh

JK