Avatar billede shadownes Nybegynder
02. december 2007 - 21:00 Der er 15 kommentarer

Kristisk virus (win32:virtob) svar hurtigst tilbage

Hej Jeg har fået en virus der hedder win32:virtob og det den gør er at den begynder at gå inde på mine .exe filer osv og gør dem til virus. Er der et program jeg kan slette den virus?
Jeg har prøvet med avast anti virus og den finder godt nok virusen, MEN den siger alle mine exe filer er infecseret af virus og bør slette alle de exe filer der har fået den virus på sig.

Kan en af jer sende mig et link af et program eller en bedre virus scanner der kan slette den virus.
Jeg sidder ved en anden computer nu, da min egen pc er blevet sat til formatering. :(

Ville være hammer glad hvis der er et program der kan slette den virus/orm (malware)
02. december 2007 - 21:20 #1
Er det den samme PC som her -> http://www.eksperten.dk/spm/808380 (Som du iøvrigt ikke har vendt tilbage til? Incl dine tidl. spm. ???)
Avatar billede shadownes Nybegynder
02. december 2007 - 21:27 #2
yes det er det. Jeg fandt nemlig fejlen og det er den virus som går ind og laver ged i mit system :/ Jeg ringede til en kammerat her tidligere på dagen for at spørge efter hjælp. Han sagde bare jeg skulle gå ind under avast's hjemmeside og hente avats anti virus og scan min pc. Jeg har formateret min computer og opdateret windows, da jeg så tog den scanning så dukkedede der 5 advarelser fra avast at min computer var infecseret af win32.virtob. Flere .exe filer blev infecseret.
Jeg har prøvet at finde forums /hjemmesider om den her virus og jeg kan ikke finde et program der kan slette den. (ellers har jeg ikke søgt rigtigt nok)
02. december 2007 - 21:39 #3
... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/threat_analytics/HiJackThis.exe

(Jooo - jeg har 'virus' på hjernen...)
Avatar billede shadownes Nybegynder
02. december 2007 - 21:43 #4
okay. Jeg er tilbage om ca. 10 min vil jeg tro.
Avatar billede shadownes Nybegynder
02. december 2007 - 21:50 #5
Jeg kan ikke komme ind i mit system, lige så snart jeg genstarter min pc, så går avast i gang med at give mig advarelser om mine exe filer er viruser. :(
02. december 2007 - 22:00 #6
... gennemførte du proceduren http://www.eksperten.dk/artikler/1104 til "punkt og prikke" ? Ref.: http://www.eksperten.dk/spm/808380

Det er sansynligvis (igen) en OMMER...
Avatar billede shadownes Nybegynder
02. december 2007 - 22:12 #7
nej men jeg kan lige prøve det der står deri.
I kan godt lide det udtryk OMMER ^^
Men jeg tager et forsøg. Jeg vil ikke love at jeg vil komme til at svare tilbage her senere på aften. Ellers skriver jeg tilbage i morgen en gang :)
02. december 2007 - 22:20 #8
... men bemærk INGEN INTERNET FORBINDELSE UNDERVEJS ... Og ha' SP2 klar på andet medie lige til at install ...

Good Luck...
02. december 2007 - 22:21 #9
PS: Mht dine tidl. spm. -> læs og forstå -> http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede shadownes Nybegynder
03. december 2007 - 17:03 #10
Så nu er min pc på plads ^^
den virus jeg fik, den er nu slettet. Formateret min pc først (uden internet forbindelse) og fik sat en virus scanner på som hedder Dr.Web.
tror jeg har sat ny record på antal viruser på ens pc. 1874 viruser.
Så for nu af skal jeg nok opdatere min pc og scanne min pc måske 2-3 gange om ugen :)
Og btw jeg skal nok følge de punkter som du har givet mig hvis der opstår problemer igen. Jeg gemmer linkerne ned på en fil og lægger dem inde i en usb.
03. december 2007 - 17:26 #11
... jeg har nu oplevet værre *S* ...
03. december 2007 - 17:27 #12
Ping...

(Det var et [svar]...)
08. december 2007 - 02:13 #13
???
Avatar billede shadownes Nybegynder
08. december 2007 - 11:59 #14
?
synes der bliver ved med at komme mails ind på min mailbox om denne emne. troede at den var overstået? :S
08. december 2007 - 16:58 #15
Læs og forstå -> http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar

Ping...

(Det var et [svar]...)