Avatar billede tiger_dk Mester
01. december 2007 - 16:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Program der kan lave flotte tegninger i 3D !

Hej !

Jeg søger et godt program der kan lave flotte 3D tegninger. F. eks når jeg har set, en ny bro der skal laves eller en ny bygning der skal laves, så har de lavet sån en 3D tegninger, hvor man sån flyver over tingene. Rigtigt flot!

Jeg har Goggle Sketch, men kan det det, har ikke udforsket det så meget!

Jeg har altid godt kunne tænke mig, at lave vores ejendom i 3D og hvor man sån flyver over det! Men der er gang trisse en meget dyr løsning!

Hvor finder jeg sådan noget henne!

Mvh
tiger_dk
Avatar billede mismis Nybegynder
02. december 2007 - 19:04 #1
Hej tiger

der er mange valg inden for det du gerne vil
men det er dog de færreste der er gratis vil jeg sige
et gratis valg kunne god være Blender som er helt gratis
men nu du siger flotte 3d så er det jo også noget med
brugeren at gøre, da det jo er brugeren der skal vide noget om at tegne og om lys sætning osv, så man kan jo have nok så godt et program
hvis man ikke kan finde ud af at bruge det.

jeg bruger selv lightwave 3d og har gjort i mange år
har prøvet nogle andre også men er faldet totalt for lightwaves muligheeder og
dets interface.

noget af det jeg har lavet kan du se på min webside www.trhlogos.dk

ellers er der også programmer som maya , 3dsmax, softimage og xsi cinema 4D og mange flere men ingen af dem er gratis.

men som sagt igen, det er jo brugeren også det kommer an på
mange af programmerne har mange elementer til felles, og
mange opgaver vil man kunne klare i alle programmerene hver for sig
nogle vil måske komme hurtigere til resultatet end andre
det afhenger både af brugern og programmet.
da alle har forskellige måde at arbejde på.

det var lige lidt info

mvh

mis
Avatar billede tiger_dk Mester
02. december 2007 - 23:19 #2
De er sku sindssyg flot, er det i lightwave 3d du har lvaet det i ?
Avatar billede mismis Nybegynder
02. december 2007 - 23:56 #3
ja alt det du ser på siden har jeg opbygget fra bunden polygon for polygon og textureret og lyssat og renderet i lightwave.

hvis du går under min tutorial sektion kan du se noget om hvordan jeg bygger modeller op i lightwave
de sidste 2 tutorials i rækken er med speak på og går ikke så hurtigt som de 20 første
men ja, det kan da give dig en ide om hvordan jeg bygger tingene op

og ellers tak for komplimanget

mis
Avatar billede tiger_dk Mester
03. december 2007 - 09:52 #4
jeg tænke om du kunne hjælpe mig, har prøvet i det Goggle Sketch, men det er ikke nær så flot som det her. Jeg er sammen med par andre ved, at designe vores egen stol, det er opgave i vi har i Design. Jeg har prøvet, at lave stolen i 3D eller det prøver jeg, det er første gang jeg prøver det her, så jeg ved ikke så meget om det !

Jeg har mål også til den, om hvordan den skal se ud, den skal bare laves til 3D ! Hvis du siger arbejdet er for stort, siger du nej, det er hel iorden ! Men jeg vil da lige høre hvad du siger !
Avatar billede mismis Nybegynder
03. december 2007 - 10:55 #5
du kan da prøve at skrive en uddybbende email fra siden af så får jeg den
så kan jeg se hvad du har afmateriale på stolen osv
og om det er noget der vil tage længere tid.

jeg syndes bare nu snakker du om en stol i 3d til en opgave i har i design
og foroven snakker du om et 3d model af jeres egendom

men det kan du jo forklare i mailen

mail ikonet sidder øverst i hæjre hjørne :)

mis
Avatar billede mismis Nybegynder
03. december 2007 - 10:56 #6
på min webside altså :)
Avatar billede tiger_dk Mester
03. december 2007 - 23:02 #7
ja, det ved jeg godt, men nu var det lidt rent tilfældigt vi fik denne opgave i design om, at lave en stol. Det behøvs nødvendigvis ikke at være i 3D, men jeg synes da lige jeg ville prøve det, de havde snakket lidt om det !
Også det med vores ejendom i 3D, osv. det er noget jeg har tænkt over længere tid !

Så det her med stolen i 3D, var sådanset startskuddet til at kunne tage mig sammen om, at lave et indlæg omkring 3D !

Jeg sender nok lige mail i morgen eller en af dagene !

Jeg siger mange tak for oplysningerne !

Glædelig jul !