Avatar billede phospheer Nybegynder
30. november 2007 - 21:37 Der er 11 kommentarer

Installation af lydkort

Hej!
Jeg har lige købt en specialkonfigureret bærbar computer fra MidtData.dk. Det er en model SNK1010, som har VIA VN896 + VT8237A chipset. Der fulgte en cd med drivere med, men når jeg prøver at installere lyddriveren kommer den med fejlmelding om at lydkortet ikke er installeret. Det er et onboard lydkort AC97 2.1 kompatibel audio kontroller.
Er det en speciel driver jeg skal bruge, eller et installationsprogram?

På forhånd tak!
Avatar billede phospheer Nybegynder
30. november 2007 - 22:54 #1
Det skal også lige siges, at jeg slet ikke kan se noget lydkort i enhedshåndtering. Der ligger kun nogle codecs.
Avatar billede Beach Mester
01. december 2007 - 02:05 #2
Kontrolpanel, søg efter ny hardware, vælg lydkortet og kast skiven i drevet...

//Beach
Avatar billede phospheer Nybegynder
01. december 2007 - 19:37 #3
Har søgt, men den kan ikke finde nogen ny hardware...
Avatar billede reinelt Nybegynder
04. december 2007 - 21:05 #4
Jeg ville hive fat i forhandleren, da den er forholdsveis nykøbt
Avatar billede phospheer Nybegynder
04. december 2007 - 23:09 #5
Okay, det må jeg lige prøve så! Tak!
Avatar billede phospheer Nybegynder
07. december 2007 - 10:39 #6
Hmm, deres support siger jeg skal gå ind på producentens hjemmeside og finde en driver... Det giver da ingen mening, når selve hardwareprofilen for lydkortet ikke engang er oprettet, vel?
Avatar billede Beach Mester
07. december 2007 - 18:27 #7
Øhh.... Hvem er producenten?
Hvilket OS kører du med?

//Beach
Avatar billede Beach Mester
07. december 2007 - 18:33 #8
Du kan evt. prøve dem her, men tvivler på den finder noget hvis enhedshåndteringen ikke kan--->
http://norwegian.ircfast.com/lv/group/view/kl41362/Driver_VIA_VN896_Chrome9_HC.htm

//Beach
Avatar billede phospheer Nybegynder
07. december 2007 - 20:10 #9
Med win xp som jeg selv installerede efter købet af computeren. Jeg købte den uden OS, så kan det være det der er problemet?
Jeg prøver lige at hente den driver på linket...
Avatar billede phospheer Nybegynder
01. januar 2008 - 12:46 #10
Intet virker... Ser det ikke forfærdeligt meget ud som om lydkortet bare slet ikke er i computeren? For kan virkelig ikke se hvordan jeg skal kunne installere noget der ikke er der..
Avatar billede Beach Mester
02. januar 2008 - 00:40 #11
Så må du have fat i forhandleren igen og bede om et link til hvem der er producent af maskinen.

//Beach