Avatar billede jake87 Nybegynder
30. november 2007 - 18:09 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

Problemer med installation af XP efter formatering

#1      Idag, 03:00 PM
Jake87
Medlem  Tilmeldings dato: Nov 2007
Indlæg: 2

Rep Power: 0
Reputation Point: 10

Problemer med installation af XP

--------------------------------------------------------------------------------

Hej. Jeg står med et ret stort problem. Min computer er fra 2006 og købt i Aldi. Nu har jeg så haft lidt problemer på det sidste, og valgte så, at jeg ville formatere min computer. Så derfor satte jeg min windows-recovery cd (jeg har windows XP SP2 edition) i og jeg kom så frem til skærmen, hvor man kunne formatere både c-drevet samt backupdrevet (d). Jeg startede med c-drevet og det gik fint. Men uvidende som jeg var, ville jeg gøre det samme med d-drevet...
Men da jeg trykkede formater dér, slettede den hele drevet, og siden har jeg ikke set det og kan ikke få det frem... Jeg har prøvet mange gange at sætte windows-cd'en i, og valgt "installér windows", og det går også fint i starten. Jeg kommer gang med installationen, hvor den kopierer filer over i en windowsmappe, tror jeg... Efter det kommer der så et skærmbillede frem, hvor der står, at computeren genstarter og vil fortsætte med installationen bagefter... Men det eneste, der sker er, at den starter forfra med installationen... Jeg kan virkelig ikke finde ud af, hvad jeg skal gøre, samt jeg undrer mig over, hvor mit d-drev og ca 70 gb er blevet af. Inden installationen er jeg også inde på et skærmbillede, hvor der står, at man kan trykke O for at oprette en driver, men den reagerer overhovedet ikke. Kan I have nogen anelse om, hvad, der kan være galt, og hvordan jeg kommer videre?
Håber, I kan hjælpe!
Jake
Avatar billede off-line Nybegynder
30. november 2007 - 18:23 #1
Hvis du ikke har noget på din HD du skal gemme, så gør følgende:
Boot op på din winCD og gå ind under install. Nedlæg alle dine partitioner, og
opret så en ny, i den størrelse du vil, til Windows. (Du kan altid senere oprette flere) Vælg NTFS systemet - ikke det hurtige. Du får så en helt frisk start, og
så skulle det gerne lykkes.
Avatar billede jake87 Nybegynder
30. november 2007 - 18:47 #2
Altså, jeg har jo prøvet, ved oversigten over partioner, at oprette en ny, men den giver absolut ingen respons... Jeg har jo også slettet alt på mit c-drev, og der er 130 gb ledig plads... Men mangler 70gb, der var på d-drevet... Kan man godt slette c-drevet helt, eller hva?
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2007 - 19:31 #3
Download og brænd www.helgec.dk/unik.iso  (skal brændes som et bootimage) boot op på cdèn og formater på gammeldags facon http://www.helgec.dk/format_floppy.html og herefter installer du XP
Avatar billede off-line Nybegynder
30. november 2007 - 19:52 #4
Ja du kan slette rub og stub og begynde på en frisk harddisk, som var den nykøbt.
Dine manglende 70GB skal findes før du installerer. De skal være der. Sel om der
skulle være en skjult, beskyttet partition, så er den bestemt ikke på 70GB.
Skulle du mod forventning stadig have problemer, så overskriv hele harddisken
med Killdisk. helgec har et link og vejledning.
Avatar billede suzyam Nybegynder
30. november 2007 - 22:09 #5
Tror ikke din Windows-recovery disk indeholder hele XP. Det er vel derfor den hedder RECOVERY .... Når du har slettet back-up (D)drevet er løbet nok kørt ?
Avatar billede off-line Nybegynder
01. december 2007 - 02:35 #6
En Recovery disk indeholder Windows, foruden at den ofte indeholder flere andre pro.
Avatar billede jake87 Nybegynder
01. december 2007 - 11:21 #7
Tak...Jeg prøver helgec's metode, og vender så tilbage bagefter... Men når man formatere med det program, får jeg så de 70 gb tilbage eller hva?(undskyld min uvidenhed)

Med hensyn til recovery cd'en, har jeg faktisk også prøvet med fulde versioner af både XP og Vista!
Avatar billede jake87 Nybegynder
03. december 2007 - 14:56 #8
Okay, nu er problemet, at jeg lige er i tvivl om, hvordan jeg egentlig skal brænde den fil dér! Jeg undrer mig lidt over, at den bare kan åbnes i winrar som iso-fil! Men jeg har prøvet at brænde den med nero, men er ikke sikker på, jeg gør det rigtigt... Du siger, den skal brændes som bootimage, så i starten af nero, hvor den siger: Vælg kompilering vælger jeg så CD-Rom (boot), men der står, at det skal være en IMA-fil! Jeg har prøvet bare at browse til den iso-fil og så brænde, men det er ligesom om, at der ikke kommer noget på cd'en! Undskyld, men hvordan skal jeg brænde den?
mvh Jakob
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2007 - 15:49 #9
Helt ærlig jeg kender ikke Nero, jeg mener det er noget med "Burn image" eller bare dobbeltklik på ISO filen - hvis det ikke vil virke så download http://www.helgec.dk/isoburn.zip - udpak og installer programmet - højreklik og brænd
Avatar billede off-line Nybegynder
03. december 2007 - 20:04 #10
Hvis du endnu ikke har fået brændt den iso, så¨er her recepten på, hvordan du gør
det med nero Express.
jasveg:

Brænde Isofil til bootfil.
Nero Express, nederst
Image,project,copy. Klik.

I højre side, for neden: disk image or saved project. Klik.
Forneden i filtype, skiftes til: image files (*.nrg;*.iso;*.cue;*.img) Klik.
Så peger du med musen på din Iso fil og klikker.
Navnet på Iso filen vil så stå i "filnavn", som ellers var blankt.
Nero vil så automatisk skifte til den side du kan brænde fra
Og så er du klar til at brænde din bootfil.

Hvis du vil sikre dig, at brædingen er vellykket, så sæt flueben
i det lille felt forneden, hvor der står:
"Verify data on disc after burning".
Avatar billede off-line Nybegynder
03. december 2007 - 20:07 #11
Ps. Recepten er til Nero 7. Den virker selvfølgelig også i 8, men der er der vist
et ikon, du bare skal trykke på, i menuen.
Avatar billede jake87 Nybegynder
04. december 2007 - 17:13 #12
Jeg ved simpelthen ikke, hvad der er galt... Nu har jeg fået brændt image-filen og bootet den op... Men står, når jeg kommer ind i den menu vist på figur 4, at jeg har ét "current fixed diskdrive"... men også, at det ikke er aktivt... Og, at jeg ikke kan bruge det, når det ikke er!

Hjælp en sørgmodig mand:(
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2007 - 17:27 #13
"kommer ind i den menu vist på figur 4" Kunne det forklares lidt nærmere, figur 4, HVOR??
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2007 - 17:30 #14
Hvis det er figur 4 på http://www.helgec.dk/format_floppy.html - du skal SLETTE dine drev og partitioner - derefter OPRET primær partition - genstart - formater
Avatar billede jake87 Nybegynder
04. december 2007 - 17:37 #15
Ja, men mit drev er jo åbenbart ikke aktiv, står der... Så hver gang jeg vælger en af mulighederne, bl.a. at slette den primære partition, står der bare som det eneste på den sorte skærm: "Current Fixed drives: 1"... Og så kan jeg ikke gøre noget:(
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2007 - 17:59 #16
Ifølge ekspertens regler må jeg ikke tilbyde dig hjælp via telefon, men prøv at kig på min hjemmeside så kan du sikkert finde mit nummer
Avatar billede jake87 Nybegynder
05. december 2007 - 10:51 #17
Inden jeg ligeoverveje at ringe, skal du lige se en mail, jeg har fået fra Medion support (min computer er af mærket medion). Jeg sendte selvsamme lange smøre som i mit første indlæg og fik dette svar:

"Hej Jakob Jeg har kiiget på sagen og det lyder som om at den har slettet de drivere I d-drevet som den skal bruge for at den kan køre rigtig. Så jeg vil sige at den skal ind til rep. for at få sat et nyt image i. Så hvis jeg kan få dig til at ringe ind på 70212024 så kan vi sende dig et fragtbrev og så tage den der fra. Mvh Thomas - Medion Support "

Hvis det er tilfældet, så er der vel ikke så meget at gøre, er der?
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2007 - 11:19 #18
Hvis det er en gratis omgang de tilbyder dig ville jeg gøre som de foreslår, i modsat fald ville nok prøve andre muligheder, men valget er dit. Det de foreslår har absolut intet at gøre med at du ikke kan formatere og installere
Avatar billede jake87 Nybegynder
05. december 2007 - 11:49 #19
Okay, har nu hørt dem om, hvad eller om det kommer til at koste... Personligt tror jeg også, at det kan løses på andre måder... Gider i hvert fald ikke give flere hundrede kroner på det....!
Avatar billede suzyam Nybegynder
05. december 2007 - 13:13 #20
Så var der vel noget om det som jeg skrev med den recoverydisk. Mener du skal bruge en orginal XP, så skal det nok lykkes med "helgec" dygtige hjælp.
Avatar billede suzyam Nybegynder
05. december 2007 - 13:20 #21
NB: Købte selv en Medion i Aldi, som jeg retunerede efter 14 dage. Fik ustanselig blue screen of death. Deres support er under lavmålet hvis man overhovedet kan komme igennem.
Avatar billede jake87 Nybegynder
06. december 2007 - 21:49 #22
Okay! Det vil komme til at koste 680 kr excl. moms, og det er satme dyrt, så jeg tror jeg ringer til dig (helgec) i morgen eller i løbet af weekenden, når jeg engang har fundet telefonnummeret... Tak fordi, du vil hjælpe...
Avatar billede jake87 Nybegynder
06. december 2007 - 21:51 #23
Men tror du, at det kan ordnes over telefonen?
Avatar billede jake87 Nybegynder
06. december 2007 - 21:53 #24
Jeg bør tjekke siden ud, før jeg spørge:-/... Har læst dit telefonsupport-afsnit, og det lyder bare fjong!
Avatar billede off-line Nybegynder
06. december 2007 - 22:50 #25
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2007 - 22:54 #26
"Men tror du, at det kan ordnes over telefonen?" Det vil jeg da mene
Avatar billede jake87 Nybegynder
08. december 2007 - 11:16 #27
SÅ! Takket være helgec's hjælp har jeg fået windows op at køre... Men... Jeg har lidt problemer med at installere ting, som f.eks. antivirus-program... Den skriver, når jeg prøver at gå ind i Zonealarm, jeg lige har installeret: "The application failed to initialize properly (0xc0000142. Click on OK to terminate the application".

Kan det være fordi jeg mangler nogle driver efter at have kørt killdisk?
Avatar billede jake87 Nybegynder
08. december 2007 - 17:04 #28
Og der er også visse sider, jeg ikke kan gå ind på, så som hotmail... Hvad kan problemet være?
Avatar billede off-line Nybegynder
08. december 2007 - 18:22 #29
Kører du som administrator? det må du nødvendigvis gøre. Det kan være problemet.
Det kan desværre være så meget. Der findes et program, som hævder de vil undersøge
problemet gratis. De vil næppe fikse fejlen uden penge, men hvis du kan indkrese
problemet, kan du måske selv løse det. Du kan jo prøve.
http://registrysmart.com/?hop=orderform2&p=2&gid=1068415716&oid=&aid={adcenterID}
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2007 - 19:06 #30
Jeg har nu aldrig oplevet at der ikke kunne installeres, er du sikker på at det ikke er en "KB40-error"
Avatar billede off-line Nybegynder
08. december 2007 - 19:26 #31
Glem i alt fald mit link. Jeg har lige selv prøvet det. Fik bare at vide, at min
velfungerene computer har 258 fejl, men ikke noget nærmere om hvad det var for
fejl. Jeg har ellers både TuneUP utilities og Desktop Mechanic, til at rydde op.
Avatar billede jake87 Nybegynder
09. december 2007 - 13:20 #32
Nevermind! Jeg har prøvet med en anden version (faktisk min egen recovery cd, jeg faktisk ikke troede virkede, når jeg nu havde slettet alt) og nu virker skidtet ganske upåklageligt... Tak til alle for råd og vejledning og specielt til helgec... Nu ser I nok ikke mig herinde før jeg igen skal bruge hjælp:)
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2007 - 20:18 #33
Når jeg nu ser din kommentar 08/12-2007 11:16:17 mener du så ikke at det bør udløse point???
Avatar billede jake87 Nybegynder
11. december 2007 - 10:02 #34
Sorry... Var lidt i tvivl om, hvordan man gjorde,  men det fandt du ud af... Tak!