Avatar billede soloven Nybegynder
29. november 2007 - 08:44 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Konstruktion af rapporter der er alsidige - vha. VBA.

Hej

Jeg er i gang med at lave en rapport der gerne skulle være alsidig – dvs. mange formater i en rapport.
Ønske:
1.) undgå mange rapporter
2.) valgmulighed for 1 til 5 Kolonner til højre for felt med PersonNavn (Kol1 har fast venstre position)
3.) valgmulighed for NrFelt til venstre for PersonNavn
    (ved ingen NrFelt - fylder PersonNavn området for begge felter)
Jeg ved det er muligt at skjule / vis felter og at det er muligt at oprette / slette felter og give disse forskellige egenskaber eks:. skriftretning, overskrifter, størrelser, position ol.
Det er ikke det store problem at vise / skjule i en rapport men bliver hurtig uoverskuelig eks. når Kol1 til Kol5 skal variere i bredden alt efter antal Kol. Dette er ikke alt – men regner med at klare resten selv – underforudsætning af  den gode hjælp der plejer at blive givet.
Det er ikke ligegyldigt hvor man lægger sin kode i en rapport har jeg fundet ud af. Lidt info herom ville ikke være af vejen.

Dette er en meget stor mundfuld – håber på mange løsningsmugligheder.
Avatar billede soloven Nybegynder
29. november 2007 - 13:46 #1
Glemte at skrive off XP
Avatar billede soloven Nybegynder
05. maj 2009 - 10:09 #2
Lukkes