Avatar billede dougheffernan Nybegynder
29. november 2007 - 08:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvordan benytter man Create To

Når man i Microsoft SQL Server Management Studio højreklikker på en database og vælger CREATE TO -> New Query Windows, vises koden som skal til for at genere en ny database, men umiddelbart kan jeg ikke se noget kode som specificerer tabellerne, vil det sige der bare oprettes en tom database uden tabeller?
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
29. november 2007 - 13:33 #1
Menupunktet CREATE TO går jeg ud fra du finder når du højreklikker et objekt, går ind under 'Scrip...'.

Når du står på en tabel, højreklikker , vølger 'Script Table as', 'CREATE TO' og derefter New Query Windows, skulle du gerne få op et query windows med den SQL kode som skal til for at lave tabellen.

Tabellen bliver ikke oprettet automatisk. Den eksisterer jo allerede, da har valgt 'CREAT TO' på en allerede eksisterende tabel.

Du kan eventuelt bruge dette, hvis du skal skabe en tilsvarende tabl i en anden database, eller en tilsvarende tabel med et andet navn i samme database.

Men det er i ørste omgang kun scriptet du får, og du må eventuelt tilpasse og køre scriptet for at få en tabel.
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
07. marts 2008 - 09:04 #2
Lidt sent at vende tilbage, men tak for hjælpen, smid et svar, du skal have nogle point, lorentsnv.
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
17. april 2008 - 08:39 #3
Lukker spørgsmålet.
lorentsnv's svar løste mit problem.