Avatar billede krukken Juniormester
28. november 2007 - 21:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Viewstate virker ikke

<asp:PlaceHolder ID="placeholder" runat="server" Visible="false">
    <asp:DropDownList id="dropdown"  runat="server" Visible="true" AutoPostBack="true" />
</asp:PlaceHolder>

Jeg har tre værdier i min dropdown, som bliver fyldt i sidens PageLoad. Når jeg vælger en værdi i min dropdown, så bliver siden reloaded, men den værdi jeg valgte er ikke længere udvalgt. Hvorfor ikke?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. november 2007 - 21:08 #1
Du huske at checke på IsPostBack ?
Avatar billede krukken Juniormester
28. november 2007 - 21:15 #2
Nope - har havde jeg ikke. Kunne man ikke også bare fylde dataene i i Page_Init - eller ville det ikke gøre nogen forskel?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. november 2007 - 21:37 #3
Selvfølgelig skal man være åben for nye idéer og metoder - men hvorfor ikke bare gøre det efter bogen: din Page_Load starter (stort set) med en  if not ispostback. Inden i if-fen henter du fra databasen.
Avatar billede softspot Forsker
28. november 2007 - 22:34 #4
Bare for eksperimentets skyld så prøv at sætte panelets enableviewstate til true. Mon ikke det har noget at gøre med indlejring af kontroller og kaskade indlæsning af viewstates? Min teori går så på at, hvis en kontainerkontrol, dvs. panelet i dit eksempel, ikke holder viewstate, så kommer indlejrede kontroller heller ikke til det...
Avatar billede krukken Juniormester
21. december 2007 - 15:56 #5
Jeg ved altså ikke hvad der var galt. Men hvis I ligger et svar, så deler i pointene...
Avatar billede softspot Forsker
21. december 2007 - 19:14 #6
OK, hvis du insisterer ;-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. december 2007 - 19:43 #7
Nej tak.
Avatar billede softspot Forsker
20. januar 2008 - 16:59 #8
Tak for point :)