Avatar billede akiro Nybegynder
27. november 2007 - 16:17 Der er 3 kommentarer

Logføring af computerens brug

Hej med jer.
Jeg ville gerne vide, om der er mulighed for at logføre brugen af en computer.

Problemet kunne se sådan her ud: En mor er urolig for, at hendes søn besøger sider og laver ting på nettet, som hun ikke ville være glad for, hvis han gjorde. Det drejer sig generelt om internet explorer, men også brugen af computeren i det hele taget.

Jeg ved godt, at der findes en "history" i internet explorer, der fortæller hvilke sider, der er besøgt, men en ung knægt med bare en lille smule kendskab til internet explorer, finder hurtigt ud af hvordan man tømmer denne log under indstilling/slet af midlertidige filer og internetfiler.

Men er der nogen anden måde at kontrollere brugen af computeren/internettet udover History?

På forhånd tak for svaret.
Avatar billede akiro Nybegynder
28. november 2007 - 09:09 #1
En opdatering på spørgsmålet. Det viser sig faktisk at moderen gerne vil se, hvornår computeren har været startet op, altså hvornår login på computeren er foregået.

Hilsen Akiro
Avatar billede vejmand Juniormester
28. november 2007 - 09:13 #2
Her er et program som viser hvornår pc'en har været tændt: http://pconofftime.abcwebtech.com/these_versions_have_a_downloadsection.php3
Avatar billede OlFred Nybegynder
16. oktober 2009 - 00:38 #3
Hej Akiro!

Nu ved jeg ikke med sikkerhed om du kan bruge det til noget med her kommer det!

Jeg er personligt lidt af en fritidsprogrammør og det betyder at når jeg en gang imellem har brug for et eller andet værktøj eller lignende så går jeg simpelt hen hen og finder ud af hvad det er der skal laves!

Jeg har så af en kammerat blevet spurgt om ikke der kan laves en slags logbog over hvilke programmer der kører og hvornår disse kører. Jeg var ved at prøve at finde sådan et program for at finde ud af om programmet skulle eksistere - Det gør det imidlertid ikke i den form der skulle bruges så jeg har tilladt mig på min kammerats vegne at lave et!

Programmet jeg har konstrueret checker hvilket program der har fokus 5 gange i sekund4et - og hvis man skifter fra det ene vindue til det andet så skifter vinduets titel.

Det betyder at det er Tidspunktet og vinduernes titellinie der registreres. Jeg har valgt kun at registrere titelvinduerne da der kan være ting der gør at man ikke skal vide specifikke webadresser (inkl. login informationer til f.eks Netbank og lignende)

Du finder programmet her: www.olfred.dk/FilBase/MyStuffWindows/RunLogger/ Her finder tu selve programmet, en beskrivende tekstfil og en undermappe med logfilen der bl.a. indeholder dette indlæg's overskrift.