Avatar billede hanneshannes Nybegynder
27. november 2007 - 12:51 Der er 6 kommentarer

Pdf - Illustrator - Pdf

Hej, er der nogen som har en forklaring på hvorfor en pdf fil som jeg åbner i Illustrator og ændrer lidt på og så gemmer som pdf bliver 10x større efter sådan en omgang?
Hvad skal jeg gøre til at beholde den oprindelige lille størrelse?
På forhånd tak.
Avatar billede hcma Novice
27. november 2007 - 12:56 #1
hvis du ændrer og derefter trykker Gem  (Ctrl+S) fylder den alt det oprindelige + alle de ændringer du har lavet.
hvis du derimod vælger "Gem som" bør den blive meget mindre.
Avatar billede hanneshannes Nybegynder
27. november 2007 - 13:08 #2
jeg bruger "save as" men den bliver alligevel meget større. Også på en fil hvor jeg kun ændrede et tal! Det er som om at ved at åbne pdffen i Illustrator er der nogen komprimering som går tabt...
Avatar billede hanneshannes Nybegynder
27. november 2007 - 13:08 #3
filene plakater som skal printes igen efter rettelserne
Avatar billede hanneshannes Nybegynder
27. november 2007 - 13:09 #4
filene er plakater...
Avatar billede hcma Novice
27. november 2007 - 13:35 #5
lost  :o(
Avatar billede hanneshannes Nybegynder
27. november 2007 - 16:16 #6
OK, men tak fordi du prøvede... Er der én derude der har en idé om hvorfor pdf filen "vokser" ved at tages ind i Illustrator, ud og i pdf igen?