Avatar billede thehangman Nybegynder
27. november 2007 - 11:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

The Microsoft Exchange Information Store service terminated with

The Microsoft Exchange Information Store service terminated with service-specific error 0.

Jeg er den knap så stolte ejer af en W2K exchange server. Ved genopstart starter Microsoft Exchange Information Store ikke automatisk, og ovennævnte fejlmelding vises samt nedenstående.

Event Type:    Error
Event Source:    Service Control Manager
Event Category:    None
Event ID:    7024
Date:        27-11-2007
Time:        10:10:46
User:        N/A
Computer:    DEVISE
Description:
The Microsoft Exchange Information Store service terminated with service-specific error 0.

Jeg har googlet fejlen og forsøgt følgende:

RESOLUTION
Warning If you use the ADSI Edit snap-in, the LDP utility, or any other LDAP version 3 client, and you incorrectly modify the attributes of Active Directory objects, you can cause serious problems. These problems may require you to reinstall Microsoft Windows 2000 Server, Microsoft Windows Server 2003, Microsoft Exchange 2000 Server, Microsoft Exchange Server 2003, or both Windows and Exchange. Microsoft cannot guarantee that problems that occur if you incorrectly modify Active Directory object attributes can be solved. Modify these attributes at your own risk. Use ADSI Edit to check the permissions on the following object or verify that it exists:

CN=InformationStore,CN=ServerName,CN=Servers,CN=AdminGroupName,CN=Administrative Groups,CN=ExchangeOrgName,CN=Microsoft Exchange,CN=Services,CN=Configuration,DC=DomainName,DC=com

Men jeg "går kold" når jeg skal tjekke om ovennævnte værdier findes.

Når jeg åbner ADSI Edit er der tre værdier:
Domain NC[devise.hq.devise.dk]
Configuration container [devise.hq.devise.dk]
Schema [devise.hq.devise.dk]

Hvor skal jeg kigger og hvad skal jeg gøre?
Avatar billede thehangman Nybegynder
29. november 2007 - 08:53 #1
Update:
Jeg har nu kørt DomainPrep, lavet en Soft Recovery af log filer og testet priv1.edb og pub1.edb State: Clean Shutdown på begge.

Jeg får stadig samme fejlmelding.

Anyone?
Avatar billede sup3rior Nybegynder
01. december 2007 - 21:24 #2
Har du tjekket at rettighederne er korrekte som beskrevet i den KB fra Microsoft?

• The server is no longer a part of the Exchange Domain Servers Group.
• Inherited rights have been removed from the information store.
• Explicit denies have been added to this object.
• The object may no longer exist
Avatar billede thehangman Nybegynder
04. december 2007 - 11:35 #3
Ovennævnte er tilsyneladende ikke problemet. Har dog kørt DomainPrep, som burde rette evt. fejl mht. ovenstående. Eller tak for hjælpen.

Søger stadig en løsning
Avatar billede thehangman Nybegynder
04. december 2007 - 13:28 #4
Problem løst!

Det var min antivirus der var årsagen. Efter en total afinstal køre Exchange igen.